Više od 10.000 mrtvih u nesrećama SUV-a
DO PRIJE nekoliko godina slučajevi prevrtanja terenskih vozila bili su apsolutna nepoznanica, pa tako i danas većina smatra terenska vozila iznimno sigurnima. Međutim, istina je suprotna, SUV-ovi su puno nesigurniji u pogledu stabilnosti, prometne nezgode vrlo često završavaju prevrtanjem vozila čiji epilog su tisuće žrtava.
NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) je krovna organizacija u pogledu sigurnosti u prometu.
Iako striktno vezana za SAD, njeni podaci se često mogu ekstrapolirati na opće slučajeve, karakteristične za cijeli svijet.
Kad su u pitanju modeli iz segmenta pick-up i SUV klase, koji su SAD najpopularniji, rezultati istraživanja o njihovoj pasivnoj i aktivnoj sigurnosti su donedavno bila dostupna u minimalnom opsegu.
Iako je NHTSA željela objaviti podatke, vodeći američki proizvođači su uvijek nalazili način da to spriječe. Razlog je čisto ekonomski, jer bi se mogući negativni publicitet sigurno odrazio na prodaju, a to je za američke gigante nedopustivo.
Takva je situacija i u pogledu istraživanja sigurnosti ovih vozila s obzirom na mogućnost od prevrtanja.
Naime, opće je poznato da terenska vozila, koja su osjetno viša od osobnih, imaju proporcionalno više težište, što za posljedicu ima smanjenje stabiliteta.
Najjednostavnije rečeno, vjerojatnost da se prilikom određenog manevra preokrenete na krov sa jednim Chevrolet Blazerom je puno veća nego da vam se to desi u recimo Hyundai Accentu.
Kad se k tome još pridodaju karakteristike terenskih guma, pa čak i ne tako davna Firestone afera, postaje jasno koliko su ta vozila (ne)sigurna.
Još 1999. godine NHTSA izlazi sa brojkama u javnost. Te godine je više od 10.000 ljudi poginulo u prometnim nesrećama u kojima su sudjelovala vozila prije navedenih klasa (pic-up, van, SUV...). Nadalje, u čak 62 % slučajeva nezgoda je završila prevrtanjem vozila.
Ono što je poraznije je činjenica da se ta brojka iz godine u godinu povećava. I to usprkos naporima, da vodeći proizvođači svoje modele učine što otpornijima tj. stabilnijima.
Uz modifikacije ovjesa i učvrščivanje nosača krova mnogi pribjegavaju originalnim rješenjima. Tako je na primjer Ford 2001. godine počeo ugrađivati senzore, koji detektiraju mogućnost prevrtanja vozila i automatski aktiviraju bočne zračne jastuke i zavjese, ne bi li se tako ublažilo moguće ozljeđivanje putnika.
I za kraj spomenimo vozila obuhvaćena testom, koja se baš nisu proslavila, a nalazimo ih i u Europi. Među "opasnima" se nalaze Chevrolet Blazer, Ford Explorer, Jeep Cherokee/Grand Cherokee, Toyota 4Runner itd.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati