Vozili smo Golf Plus

Piše:
utorak, 10.5.2005. 20:39
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Vozili smo Golf Plus

NAJNOVIJA izvedba Golfa stigla je u Hrvatsku. Golf Plus u Volkswagenovoj ponudi puni prazninu između običnog Golfa i modela Touran, a cilja na sve one kojima je komfor bitniji od dinamičnosti.

Pomalo neuobičajen način nailazi na odobravanja, ali i zbunjene poglede prolaznika koji bi mogli misliti da se radi o redizajnu Golfa V. Naime, natpis na stražnjem poklopcu ničime ne daje do znanja da se radi o novoj izvedbi. Zadržana je osnovna oznaka modela, pa Volkswagen postaje jedini proizvođač koji nudi dvije petvratne izvedbe jednog modela.

Osim ako Plus doživimo kao monovolumen, ali i u tom slučaju briga je za kupce evidentna. Uz ovakvu ponudu Volkswagenovi obožavatelji ostaju vjerni, a mogli bi se pojaviti i novi.  

Prvi dojmovi

Tijekom jednodnevnog druženja cestama oko Zagreba imali smo prilike pobliže se upoznati s bogato opremljenom izvedbom pokretanom slabijim dizelašem u ponudi. Radi se o 1.9 TDI motoru, kojeg koriste mnogobrojni modeli koncerna. Pomalo zbunjeni siluetom dosad najvišeg Golfa ubrzo smo mogli uvidjeti sve kvalitete koje donosi hibridna konstrukcijska koncepcija.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Smješten na pola puta između kompakta i monovolumena, Golf Plus zadržava skladan vanjski izgled uz osjetno više prostora u kabini. Pogled na tehničke podatke otkriva da je osnovna razlika u visini krova. Naime, izvedba Plus u milimetar se slaže s Golfom kad je u pitanju širina (1.759 mm), dok je razlika u duljini neznatna, 4.206 naspram 4.204 mm. Međutim, automobil je skoro deset centimetara viši, što se itekako osjeća.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Više prostora i novi dizajn prednje armature prvi upadaju u oči. Visoko odrezana središnja konzola daje dojam prostranosti, a udvostručeni kružni otvori ventilacije obrubljeni su kromom.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Jednostavan i vrlo upotrebljiv kokpit definitivno je na strani Plus izvedbe, baš kao i viša vozačka pozicija (+75 mm). Jedine mane koje smo na brzinu uspjeli naći su nešto lošija vidljivost zbog podebljeg A-nosača, te tvrdi tapecirung vrata, koji izvedbom ne prati ostatak interijera.


Dvostruka podnica skriva koristan prostor

Budući vlasnici Plus izvedbe osim što će lakše ulaziti i izlaziti, imat će na raspolaganju veći prtljažnik. Osnovni kapacitet iznosi 395 litara (+45 l), a u dvostrukoj podnici nalazi se još stotinjak litara. Stražnja sjedala mogu se uzdužno pomicati, asimetrično su djeljiva, a njihovim preklapanjem dobiva se ravna podnica. 

Golf Plus na cesti se ponaša uzorno poput rastom nižeg imenjaka. Vozna svojstva sasvim su solidna, baš kao i osjećaj za upravljačem. Usporedimo li ga s „običnim“ Golfom, ovaj troši oko pola litre više, što je povećanje od nekih pet posto. Ekvivalentno pogoršanje bilježe i ubrzanja, što je posljedica nešto veće mase i lošije aerodinamika.


Brojni pretinci od kojih su čak dva klimatizirana

Bogata ponuda, cijene poznate

Sasvim je sigurno da je do dolaska karavanske i limuzinske izvedbe Golf Plus definitivno najpraktičniji i najkomforniji izbor, a Golf jedan od modela s najširom ponudom.

Paleta dostupnih izvedbi je vrlo izdašna, a čini ju četiri benzinska (1.4/75 KS, 1.6/102 KS, 1.6 FSI/115 KS, 2.0 FSI/150 KS) i tri dizelska (1.9/90 KS, 1.9/105 KS, 2.0/140 KS) motora. Pridodamo li tome dva ručna mjenjača (pet- i šest-stupanjski), šest-stupanjsku automatiku (uz 1.6 FSI i 2.0 FSI) i DSG mjenjač(uz TDI od 105 i 140 KS) dolazimo do ukupno dvanaest različitih kombinacija.

Volkswagen je i u pogledu opreme vrlo darežljiv. Dostupna su tri paketa opreme, i to Trendline, Comfortline i Sportline. Već bazni paket nudi potpunu sigurnosnu i komfornu opremu. Prednji i bočni zračni jastuci, kao i bočne zračne zavjese, dolaze serijski, a isto vrijedi za ABS/EDS/ASR sustav.

Automobil je između ostalog opremljen Climatic ručnim klima uređajem, audio-uređajem (2x20 W) s CD-om i 6 zvučnih jedinica. Bazne izvedbe na žalost nemaju putni kompjutor, naslon između sjedala i dvostruku podnicu, a ESP je u svim razinama na popisu doplata.

Cijene su za sve izvedbe objavljene. U prosjeku se radi o sedamstotinjak eura višim cijenama. Konkretno, cijene benzinskih izvedbi kreću se od 17.457 eura koliko stoji izvedba s 1.4 motorom i Trendline paketom, pa sve do 24.023 eura koliko je potrebno izdvojiti za 1.6 FSI izvedbu s automatskim mjenjačem i Sportline paketom.

Dizelska ponuda starta s 20.463 eura (1.9 TDI/105 KS, Trendline) i završava na 24.152 eura koliko stoji 2.0 TDI sa Sportline paketom. Iz priloženog je očito da u ponudi nisu još sve motorne izvedbe, a nedostaju dizelaš od 90 KS, najsnažniji benzinac, te izvedbe s DSG mjenjačem. Također, ponuda će u bliskoj budućnosti biti proširena i 1.4 FSI motorom 90 KS.

Miljenko Nikolić

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU