Vozili smo SsangYong Rexton, terenac provjerene mehanike i motorizacije

Piše:
srijeda, 12.5.2004. 12:24
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Vozili smo SsangYong Rexton, terenac provjerene mehanike i motorizacije

NEDAVNO smo imali priliku isprobati SsangYong Rexton 270 Xdi, posljednji model korejske tvrtke koji je svoju europsku premijeru doživio na ZG Auto Showu, i jedan od sve rjeđih pravih terenaca s karakterom u moru SUV-ova.

Automobil definitivno izgleda osebujno, a vanjske dimenzije su mu dužina od 4785 mm, širina od 1870 mm i 1800 mm visine. Karoserija ima jedan od najnižih otpora zraka u svom razredu, koji iznosi Cx 0.39.

Najveća je prednost ovog automobila njegov agregat, koji je Mercedesov proizvod, te će svakako biti najtraženiji na domaćem tržištu. U ponudi će još biti benzinci, i to 2.3-litreni snage 147 konja, te šestocilindraša obujma 3.2 litre i snage 217 konja.



Agregat kojeg smo imali prilike isprobati dobro je poznati petocilindrični turbodizel koji koristi common rail sustav ubrizgavanja goriva, kao i četiri ventila po cilindru, dvije bregaste osovine i turbopunjač promjenjive geometrije.

Sve to zajedno pruža 165 KS pri 4000 okretaja u minuti, kao i okretni moment od 340 Nm, koji je dostupan od 1800 pa do 3200 o/min. Motor snažno vuče već iz nižih okretaja, a dovoljna količina okretnog momenta pruža sasvim dosta snage za bržu vožnju na cesti, no kako se radi o pravom terencu, nju ograničavaju dva faktora.

Prvo je upravljač, koji bi po našem mišljenju trebao biti malo osjetljiviji, te karoserija, koja se zna nagnuti više nego što biste to željeli.

S druge strane, vjerujemo kako svi nedostaci koje smo naveli nestaju na terenu, jer je SsangYong Rexton pravi terenac, te mu sa prednje strane kut prilaska preprekama iznosi do 28,5 stupnjeva, a straga do 25 stupnjeva, dok je minimalna udaljenost automobila od poda 200 milimetara, a pogon mu je izveden Borg-Wagneru. Snaga se prenosi na stražnje kotače, a pritiskom na prekidač u unutrašnjosti moguće je uključivanje 4x4 pogona, kao i reduktora. Rexton je opremljen i TOD (Torque-On-Demand) sustavom, koji u idealnim uvjetima 97% posto snage prenosi na stražnje kotače, a ukoliko dođe do proklizavanja, na prednje kotače se prenosi i do 44% posto raspoložive snage.



Unutrašnjost je dobro izvedena, te nas je iznenadila svojom kvalitetom i bogatom serijskom opremom.

U njoj su zračni jastuci za vozača i suvozača, automatski klima uređaj, alu naplatci, električno pokretana, grijana i preklopiva vanjska ogledala, kao i servo-upravljač podesiv po visini, nažalost, ne i dubini, te još mnogo sitnica koje olakšavaju život vozaču. Iznutra ima mjesta napretek, materijali su kvalitetni, a završna obrada gotovo besprijekorna.



U Rextonu se može kombinirati te od sedam sjedala napraviti dva ležaja, ili preklopiti stražnji red sjedala što pruža prtljažnik dubok gotovo jedan metar, a ukoliko se preklopi drugi red sjedala, dubina mu iznosi točno 177 centimetara.

Domaći zastupnik, tvrtka KMAG d.o.o polako razvija mrežu, te se SsangYong Rexton, zajedno s ostalim vozilima iz game zasad može kupiti u Zagrebu, Splitu i Slavonskom Brodu, dok je najavljeno otvaranje ovlaštenog salona u Rijeci, i to u najskorijem roku.

Planirana prodajna kvota za ovu godinu je 150 komada, vozila imaju jamstvo od tri godine ili 100000 kilometara, a model RX270 Xdi stoji od 233.922 do 315.822 kune.

Goran Vuzem

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.