VW Caddy Maxi Furgon 1.9 TDI: Veliki bijeli
NAJPOPULARNIJI Volkswagenov gospodarski model i jedan od najtraženijih dostavnih vozila u kompaktnom segmentu nedavno je dobio i svoju produljenu izvedbu. Caddy Maxi je dostupan u tri karoserijske izvedbe, putničkoj, kombi i furgon. Za upoznavanje smo izabrali potonju, i to u kombinaciji s uvijek hvaljenim 1.9 TDI turbo-dizelskim motorom.
Estetski identičan izvorniku, Caddy Maxi se, kao što to samo ime govori, distancira veličinom i posljedičnim maksimiziranim svojstvima upotrebljivosti. Duljina mu je povećana za čak 470 mm, što je u konačnici rezultiralo povećanjem stražnjeg prevjesa za 151 mm, te razmaka između osovina na konačnih 3.002 mm.
Uzme li se u obzir kako je cjelokupno povećanje duljine odrađeno straga, u korisnom volumenu vozila, jasno je da će svi oni koji traže radno vozilo, a običan Caddy im je premalen, ovdje naći zadovoljenje svojih potreba.
A one doista moraju biti velike. Utovarni prostor je 4,2 "kubika", a korisna nosivost čak 800 kg. Pri tom valja imati na umu kako je tovarna duljina u bunkeru 225 cm, s time da uz pomoć trendi Flexi-plus paketa (pomična pregrada iza suvozača) ona raste na čak 307 cm.
Manevriranje teretom moguće je putem krilnih stražnjih vrata širokog kuta otvaranja, ili pak putem velikih bočnih kliznih vrata širine 700 mm i visine 1.108 mm. Po želji, kupcu se nude dodatna klizna vrata na strani vozača, kao i opcija bez otvora na boku.
Caddy Maxi poput manjeg brata u praksi odlično funkcionira. Manevar teretom, pa čak i prtljagom doista je vrlo lagan. Standard među dostavnjacima, ravna podnica i veliki otvori, rijetko se susreću u osobnom programu, a u svakodnevnom korištenju redovito znače puno više od kojekakve šminkerske opreme.
Za svaku pohvalu je i dodatna zaštita podnice s popisa opcija putem koje je minimizirana mogućnost oštećivanja laka i olakšano čišćenje. Nevični uslugama prijevoza iznenadili smo se koliko detalji mogu olakšati problem učvršćivanja tereta. Serijskih šest ušica i nekoliko traka bilo je dovoljno da pričvrstimo raznovrsne terete, od bicikla i karnistera, pa sve do oblikom posebno nezahvalne konstrukcije trimera, u nas poznatijeg kao "flakserica".
Da, tipično radno vozilo testni tjedan je odradilo u ustaljenoj kombinaciji svakodnevne gradske vožnje i vikend izleta u prirodu. Iako čuda nisu moguća posao je odrađen iznad svih očekivanja.
Tu prije svega mislimo na gradske uvjete vožnje za koje je ipak potrebno privikavanje. Od zatvorenih bočnih ploha još više smeta zatvorena pregrada koja sprečava korištenje stražnjih stakala u svrhu pregleda okoline iza vozila. S obzirom na pozamašne gabarite vozila, to i nije toliko bezazleno, barem nama dostavnim početnicima.
Također, gledano kroz spektar novajlija u gospodarskom segmentu, bilo je potrebno višesatno privikavanje na klaustrofobično okruženje u kojem iza vas stoji plastični "zid" zbog kojeg je ograničena mogućnost podešavanja sjedala. Činjenica da se radi o dvosjedu pala je kudikamo bolje, kao i robusna izvedba interijera u kojoj nema mjesta dizajnerskim eskapadama.
I doista, interijer VW-ovog dostavnjaka još se jednom potvrdio kao odličan primjer jednostavne konstrukcije, koja u pogledu praktičnosti, pa čak i ergonomije nema premca. Sve je na svojem mjestu, ploča s instrumentima lako čitljiva, a otvoreni pretinci u dohvatu ruku vozača. Caddy igra na kartu učinkovitosti, bez suvišnog okolišanja.
Tako elektrifikaciji u pogledu prozora i retrovizora nema mjesta, ali zato oba odlično ispunjavaju funkciju - otvoreni prozor ne znači nužno propuh u predjelu glave vozača, a retrovizori povećih dimenzija odlično pokrivaju prostor po boku vozila.
Caddy Maxi se nudi s jednim benzinskim (1.6/102 KS) i dva dizelska (1.9/105 KS, 2.0 /140 KS) motora. Izbor slabijeg dizelaša već se pogledom na katalog čini optimalnim. 14.000 kn skuplji od neznatno slabijeg benzinca, 1.9 TDI sa 105 KS i 250 Nm u potpunosti ispunjava sva očekivanja. Čak i više od toga. Naime, agilnost vozila je iznad svih očekivanja, pa VW-ov dostavnjak bez problema ostavlja sve na semaforu, ali i održava visoke putne brzine na daljim rutama.
Problema nema ni na uzbrdici, pa ni u radnjama pretjecanja, kad Caddy suvereno ostvaruje ubrzanja nošena zadovoljnim brundanjem svojstvenim TDI motorima. Nakon gotovo tisuću testnih kilometara možemo samo ustvrditi kako tvornički podaci od 13,3 sekundi za sprint do 100 km/h i 166 km/h maksimalne brzine definitivno ne dočaravaju agilnost ovog vozila.
Međutim, ono što najviše veseli ipak je potrošnja goriva. Vozeći u zakonskim okvirima i s tek djelomičnim opterećenjem ovaj furgon ke prosječno gutao tek 6,7 l/100 km, što je s obzirom na njegovu veličinu odličan rezultat.
Ovdje ćemo zasad stati. Priču o Caddyu u Maxi izvedbi nastavit ćemo uskoro u testu putničke izvedbe, kada ćemo više pažnje posvetiti dinamici vozila i svim onim vrijednostima koje ovaj model svrstavaju uz bok kompaktnim monovolumenima. Ako je mogao osnovni Caddy, nema razloga da to ne ponovi i njegova Maxi izvedba.
Više informacija o ponudi za dostavne izvedbe Cady-a može naći ovdje. Cijena furgon izvedbe kreće se od 120.100 do 155.400 kuna, kombi varijanti od 141.600 do 178.100 kn te verziji Life od 165.700 do 203.100 kn.
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
Volkswagen Caddy Maxi Furgon |
|
Važnija serijska oprema: |
|
Zračni jastuk za vozača |
|
ABS/ASR/MSR | |
Tovarni prostor: 800 kg, 4.2 m3 |
|
Asimetrična dvokrilna str. vrata sa prozorom |
|
Bočna klizna vrata |
|
8 ušica za pričvršćivanje tereta |
|
Čvrsta pregrada iza vozača |
|
Servo upravljač | |
Kolo upravljača podesivo po visini i dubini |
|
Priprema za radio (antena + 4 zvučnika) |
|
Pretinac u krovu |
|
Otvoreni pretinci na armaturi i između sjedala |
|
15" čelični naplatci, gume: 195/65 R15 |
|
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Poluautomatski klima uređaj "Climatic" |
|
Audio sustav (CD, 4 zv) |
|
Dajinsko centralno zaključavanje |
|
Gumena podna obloga tovarnog prostora |
|
Set za pušače (pepeljara + upaljač) |
|
VW Caddy Maxi Furgon 1.9 TDI |
134.153 |
Cijena testnog vozila |
152.354 |
Cijena osn. izvedbe (1.6 Maxi) |
120.106 |
Cijene prema tečaju 1 EUR=7,32 kn |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati