Ništa od spektakla: Komet ISON ljudima ipak neće prirediti prizor za sjećanje

• Kako vrijeme odmiče astronomi su sve sigurniji da komet ISON ipak neće prirediti Zemljanima prizor za sjećanje
Piše: Media Servis
subota, 23.11.2013. 20:30

Screenshot: YouTube

NAJAVLJIVALI su ga nebeskim spektaklom stoljeća.

Sjajnijim čak od Venere na noćnom nebu, a pričalo se da će biti vidljiv i danju. No kako vrijeme odmiče astronomi su sve sigurniji da komet ISON ipak neće prirediti Zemljanima prizor za sjećanje.

Otkriven je prošle godine. Uočila su ga dva ruska astronoma amatera, ubrzo shvativši da je riječ o novopridošlici u Sunčevom sustavu. Komet ISON stiže iz Oortovog oblaka, područja udaljenog od Sunca jednu svjetlosnu godinu.

Od trenutka kada je otkriven, uz njega se vežu brojne priče, od toga da će biti vidljiv čak i danju do SF priča kako je ISON zapravo izvanzemaljski brod koji će našem planetu donijeti velike promjene. No čini se da ovaj komet ipak neće prirediti spektakl kakav se očekivao.

"To će vjerojatno biti razočaranje stoljeća. Imali smo još ovakvih kometa za koje smo se nadali da će biti nešto posebno, kao što je komet Kohoutek, pa na kraju nije bilo spektakla. Postoji velika vjerojatnost da se jezgra bude vidjela samo teleskopom", rekao nam je voditelj Zvjezdarnice Višnjan, Korado Korlević.

Kometi su nepredvidljiva svemirska tijela, pa nije, dodaje, isključeno i da obični građani uživaju u prizoru njegova isparavanja. "Ono što ćemo vidjeti kad izađe iz sjaja Sunca i ako bude došlo do velikog isparavanja, bit će njegov rep, koji će sigurno biti interesantan za promatranje", govori Korlević.

Najbliži Suncu bit će 28. ovog mjeseca. Približit će mu se na svega milijun kilometara, što je daleko manje od promjera samog Sunca. ISON će biti vidljiv golim okom početkom prosinca, na jugoistočnom dijelu neba, netom prije izlaska Sunca, otkrio je stručni suradnik zagrebačke Zvjezdarnice Ivan Romštajn.

"Procjenjuje se da će njegov sjaj biti oko druge ili treće zvjezdane veličine, poput zvijezde Sjevernjače. Dakle, neće biti onoliko sjajan koliko se najavljivalo kad je bio otkriven. No bit će vidljiv golim okom i to iz područja izvan gradova gdje nema svjetlosnog onečišćenja. Uz to mora biti čisto nebo, bez naoblake i sumaglice", istaknuo je Romštajn.

Sredinom prosinca ISON će biti vidljiv i na večernjem nebu, a svi zainteresirani koji se nađu u blizini Zagreba, mogu svratiti do Zvjezdarnice u Opatičku ulicu, i uz pomoć teleskopa, besplatno uživati u prizoru ovog "svemirskog putnika".

GIF Vozači se boje prometnih policajaca, a policajac se uplašio nečeg drugog