Posljednji intervju Vlade Divljana: Ne smijemo zaboraviti da život ima i lijepe strane

KLJUČNI PODACI
  • Svoj posljednji intervju Vlada Divljan dao je za Rolling Stone
Piše: G. Ut.
četvrtak, 5.3.2015. 22:53
Smanji veli�inu slova Tekst Pove�aj veli�inu slova

Screenshot: YouTube

VLADA DIVLJAN preminuo je danas u bolnici u Beču nakon borbe s teškom bolesti. Imao je 56 godina.

>> Preminuo Vlada Divljan

>> "On je bio najtalentiraniji glazbenik naše generacije"

Svoj posljednji intervju slavni glazbenik, čiju je karijeru obilježio veliki uspjeh s Idolima, dao je za Rolling Stone. U cijelosti ga možete pročitati u novom broju, a mi vam donosimo dio s Vladinim razmišljanjima o njegovom stvaralaštvu, ali i životu.

Figurativno i u stvarnosti, što se branilo na albumu Idola "Odbrana i poslednji dani"?

Vlada Divljan: Branili smo pravo na različitost, pravo na odmak od socijalističkog kolektivizma, pravo na rušenje tabua i pravo na izazov odnosno postavljanje pitanja, kako sebi samima tako i društvu u cjelini. Na primjer, cijela ta priča s pravoslavljem i religijom uopće za mene je na neki način, osim provokacije bila upravo to – pitanje upućeno i sebi i društvu: A što ćemo s ovim? Iako nisam religiozan, osjećao sam da guranje pod tepih nikako ne može izaći na dobro. Također, to pitanje s ćirilicom na omotu svakako je govorilo o određenoj šizofrenosti društva, bio je svojevrsni skandal upotrebiti ćirilicu na rock and roll ploči dok je, s druge strane, to bilo prvo pismo koje smo učili u školi.

U kakvom vam je sjećanju ostao Paket aranžman, iz vremena prije nego je objavljen, ideja da se jednim albumom predstave tri nova izvođača?

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Vlada Divljan: Paket aranžman je bio pomalo "neželjeno dijete", da ne kažem nužno zlo, za sva tri benda, na koji smo na neki način morali pristati. Svi snimci su nastali u studiju pokojnog Enca Lesića i on je bio njihov vlasnik, tako da je mogao dogovarati s Jugotonom i bez nas. S druge strane, rekao bih da je svakom bendu bilo stalo da se nešto objavi pa makar i zajedno. Naravno, danas mi je izuzetno drago što je ta ploča izašla i mislim da su ti snimci među najboljima koje smo napravili, ne naravno po tehničkoj kvaliteti, nego prije svega po atmosferi i autentičnosti. Uostalom, da Enco nije otvorio svoj studio 1979. i da nije bio takav kakav je bio, s jedne strane poslovan, a s druge veliki entuzijast, pitanje je kako bi se naše glazbene putešestvije odvijale. Što se tiče novog vala kao pravca, kao što sam već u ranijim intervjuima govorio, mi kao glavni akteri bili smo dovoljno odrasli da budemo svjesni situacije i racionaliziramo svoje ideje, a opet dovoljno mladi da se ne bojimo eventualnih posljedica. Jer ne smijemo zaboraviti da su mnoge teme koje je novi val načeo bile u to doba politički i društveno škakljive.

Rambo Amadeus je početkom 90-ih snimio album za djecu, nedavno je dječji zbor Čuperak s Kojom snimio dječju verziju "Neukusu treba reći Ne", no čini se da ste vi i Srđan Gojković Gile bili pioniri te ideje da se djeci na edukativan i zanimljiv način prenese misao rocka. Snimili ste zajedno "Rokenrol za decu" i "Rokenrol bukvar" krajem 80-ih. Otkud ideja i od čega ste krenuli?

Vlada Divljan: Desilo se to spontano, kao i većina dobrih stvari. Ja sam u to doba izdao svoj prvi solo album "Tajni život AP Šandorova" s kojeg je najveći hit bila pjesma "Ona radi u rudniku", izuzetno popularna i među djecom. Također sam jednom tjedno sam pisao i izvodio songove za djecu na tekstove Ljubivoja Ršumovića Ršuma. Kako sam u to doba svirao s Giletom, jednog dana smo, u dokolici, došli na ideju da napravimo rock ‘n’ roll ploču za djecu. Odnio sam par demosa Ršumu kojem se to jako svidjelo i zahvaljujući svemu tomu nastale su te dvije ploče i kazališna predstava, koja je u kazalištu Boško Buha igrala preko dvije godine iz tjedna u tjedan. Primijetili smo još tada da djeca sve više slušaju narodnu muziku i željeli smo im ponuditi alternativu. Tadašnja djeca su danas mladi ljudi i izuzetno mi je zadovoljstvo kada mi kažu da su s "Rokenrol za decu" prešli ravno na "Odbranu".

Odakle izvire taj vaš, nazovimo ga, vječni optimizam?

Vlada Divljan: Prije svega, hvala na komplimentu. Najviše iz ljubavi prema životu i onome čime se bavim, kao i iz činjenice da sam našao svoju "drugu polovicu", o čemu govori "Samo jednu ljubav imam". To su zapravo pjesme nastale u različitim periodima koje su lijepo legle kao cjelina. Sigurno da su za to vrlo zaslužni Max i njegova "rukom birana" ekipa, ljudi s kojima radi godinama, a to su Vlade (klarinet), Buki (bubanj), Kuzma (harmonika), Marino (bas), Surka (beatbox), Stane (čelo) i Gonzo (udaraljke), koji je napravio i odlične video klipove za sve četiri pjesme. Mislim da ovaj optimizam o kojem pričate dolazi do izražaja i zato što se rock autori danas uglavnom bave "mračnijim" temama, što je razumljivo s obzirom na to kakva su vremena, ali ne smijemo zaboraviti da život ima i lijepe strane.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Lajk

Muž joj se nije javljao na mobitel, pa je smislila ideju zbog koje ju je zvao 30 puta
Muž joj se nije javljao na mobitel, pa je smislila ideju zbog koje ju je zvao 30 puta
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU