Znanstvenici ipak nisu otkrili gravitacijske valove Velikog praska

• Nakon višemjesečnog istraživanja, europski znanstvenici su zauvijek napustili tezu američkih fizičara koji su u ožujku objavili da su otkrili vibracije Velikog praska
Piše: Hina
petak, 30.1.2015. 23:02

Foto: Shutterstock

NAKON višemjesečnog istraživanja, europski znanstvenici su zauvijek napustili tezu američkih fizičara koji su u ožujku objavili da su otkrili vibracije Velikog praska ocijenivši ih tada golemim napretkom u fizici.

Prvo otkriće ovih gravitacijskih valova predviđenih u teoriji relativnosti Alberta Einsteina, trebalo je svjedočiti o iznimno brzom i snažnom širenju svemira u prvom djeliću sekunde njegova postojanja, prije 13,8 milijarda godina i ta je faza nazvana "svemirska inflacija".

"Povezivanjem podataka dobivenih teleskopima Planck i BICEP2/Keck pokazalo se (...) da se signal koji je potonji uhvatio u ožujku 2014. ne može povezati s prvim trenutcima Velikog praska i uglavnom dolazi iz naše galaktike i gravitacijskih zakrivljenja na koja je nailazio dok se širio sve do nas", priopćio je u petak francuski Nacionalni institut za znanstvena istraživanja (CNRS).

Ovaj rezultat u kojemu su sudjelovali mnoge znanstvene ustanove, "daje razrješenje znanstvenog serijala koji je privlačio pozornost kozmologa i amatera", komentira CNRS.

Studija će biti objavljena u Physical Review Lettersu.

Američki tim koji je u ožujku obznanio veliki uspjeh na čelu s astrofizičarom Johnom Kovacem s Harvardova sveučilišta promatrao je svemir pomoću teleskopa BICEP2 (Background Imaging of Cosmic Extragalactic Polarization) na Južnom polu.

Otkriće gravitacijskih valova je "jedan od najvećih ciljeva u kozmologiji", istaknuo je.

Gravitacijski valovi stežu svemir ostavljajući različit otisak u kozmološkoj pozadini, slabo svjetlosno zračenje koje je ostalo nakon Velikog praska.

Punkerica predvidjela budućnost: Poruka koju nosi na svojoj jakni se mnogima neće svidjeti!