Znanstvenici otkrili crnu rupu koja dovodi u pitanje sadašnje teorije njihova nastanka

• Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Nature
Piše: Hina
četvrtak, 26.2.2015. 14:38

Foto: Shutterstock

ASTRONOMI su otkrili golemu crnu rupu, koja je nastala u ranom svemiru, 12 milijarda puta veću od Sunca u svijetlećem kvazaru, objavili su u srijedu znanstvenici.

Otkriće dovodi u pitanje sadašnje teorije o brzini rasta crnih rupa i znanstvenici ne mogu objasniti kako je novootkrivena crna rupa rasla tako brzo.

"Naše otkriće predstavlja ozbiljni izazov teorijama rasta crnih rupa u ranom svemiru", kaže voditelj istraživanja Xue-Bing Wu s pekinškog sveučilišta.

Crne rupe su dijelovi svemira toliko gusti masom da ni svjetlost ne može putovati dovoljno brzo da izbjegne snagu njihove gravitacije. One se otkrivaju zahvaljujući njihovu utjecaju na obližnje galaksije, zvijezde i prašinu.

Novootkrivena crna rupa dvostruko je veća od ranije otkrivenih crnih rupa iste starosti, kaže znanstvenik Bram Venemans s Max Planck instituta za astronomiju u Njemačkoj.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Novootkrivena crna rupa stvorena je oko 900 milijuna godina nakon Velikog praska.

Za usporedbu crna rupa u centru Mliječne staze ima 4 do 5 milijuna puta veću masu od Sunca.

Znanstvenik Fuyan Bians s australskog nacionalnog sveučilišta objašnjava da crne rupe rastu apsorbiranjem mase. No s apsorbiranjem mase rupa će biti zagrijana stvarajući pritisak zračenja koji gura masu od crne rupe.

"Imate u stvari dvije sile u ravnoteži što ograničava brzinu rasta koji je puno manji od onoga što smo pronašli", kaže Bian.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Nature.

Foto studio se sjetio kako se osvetiti ljudima koji nisu platili slikanje