Znanstvenici otkrili kako se na Marsu može stvarati voda

• Tijekom novog istraživanja provedena je simulacija uvjeta na Marsu i otkriveno je kako vrsta soli koja se nalazi na tom planetu može otapati led s kojim dođe u dodir
Piše: M.Ma
utorak, 8.7.2014. 20:20

Screenshot: YouTube

MNOGO znanstvenika vjeruje da na Marsu postoje nalazišta tekuće vode.

2008. godine NASA-ina letjelica Phoenix na Zemlju je poslala fotografije na kojima su se vidjele "kapljice" na površini Marsa i nogama letjelice, piše Space.

Tijekom novog istraživanja provedena je simulacija uvjeta na Marsu i otkriveno je kako vrsta soli koja se nalazi na tom planetu može otapati led s kojim dođe u dodir.

"Za mene je najuzbudljivije to što sada razumijemo kako su se formirale kapljice", rekao je Nilton Renno, profesor na sveučilištu u Michiganu koji je vodio istraživanje.

Na mjestu na kojem je sletio Phoenix nalazio se kalcijev perklorat, koji se također može naći na mjestima poput pustinje Atacama u Čileu.

Istraživači su napravili uvjete slične onima unutar metalnih cilindara koji su ohlađeni na temperature slične onima na Marsu (od minus 120 Celzijusa do minus 20 Celzijusa).

Atmosferski tlak namješten je na jedan posto Zemljinog, a vlaga na 100 posto.

Kada su perklorat stavili na led, nastala je tekućina čak i u uvjetima gdje je temperatura bila minus 73 Celzijusa. Kapljice su otkrili uz pomoć posebne spektroskopije koja je reflektirala laser s površine leda.

Istraživači su zaključili kako je moguće da postoje male količine vode diljem polarne površine Marsa i ispod plitke površine nekoliko sati dnevno tijekom proljeća i ranog ljeta.

Iako ovo ne garantira postojanje života na planetu, istraživači ističu da su u slanim vodama Antarktike već pronađeni mikrobi i zbog toga vjeruju da bi isto moglo vrijediti i za Mars.

Obitelj Kardashian slavi 10 godina na malim ekranima, no oni su im uspjeli ukrasti show