Index Fit
Fitness

5 najvažnijih pravila za rekreativce

M.DE. / PONEDJELJAK, 06.03.2017 08:00 Ciljevi rekreativaca su razni, ali se uglavnom svode na očuvanje zdravlja i dobar izgled, što i nije toliko teško postići ako se držite ovih važnih pravila
  

Foto: Shutterstock


NEBROJENO je razloga zašto bi svatko trebao vježbati. Danas je rekreativni sport, te fitness općenito prilično rasprostranjen te postoji mnoštvo različitih načina na koje možete biti aktivni. Možda stalno isprobavate nove aktivnosti, a možda se konstantno držite istog treninga- nije važno, dok god vodite aktivan život. Ciljevi rekreativaca su razni, ali se uglavnom svode na očuvanje zdravlja i dobar izgled, što i nije toliko teško postići ako se držite ovih važnih pravila


1. Morate se zagrijati

Ne možete se samo dovesti na trening i odmah započeti s glavnim dijelom treninga bez prethodnog (adekvatnog) zagrijavanja. Osim što riskirate ozljedu, trening bez zagrijavanja je znatno nekvalitetniji trening. Što je trening kompleksniji i intenzivniji potrebno je više truda posvetiti zagrijavanju. Možemo reći kako se dobro zagrijavanje sastoji od podizanja temperature tijela, te pripreme lokomotornog sustava razgibavanjem i dinamičkim istezanjem.

2. Morate biti fleksibilni

Fleksibilnost je izrazito važna kada je u pitanju kretanje, pa tako i još važnija u sportu i vježbanju kada su pokreti intenzivniji i brži. Istezanje povećava amplitudu pokreta koju naši zglobovi mogu napraviti, a što je veća to smo sigurniji i bolji u kretanju. Statičko istezanje izvodi se u trajanju od najmanje 10-20 sekundi kako bi imalo učinka, mišići se opuštaju i izdužuju i na taj način se s vremenom poboljšava sposobnost cijelog lokomotornog sustava.    

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

3. Morate se dobro kretati i pravilno vježbati

"Prvo se krećite dobro, a onda se krećite često" poznata je uzrečica koja govori o sljedećem pravilu. Kojom god aktivnošću se bavili ili što god vježbali, naučite se pravilno kretati i pravilno izvoditi vježbe. Iskoristite svaku priliku da od stručne osobe naučite pravilno izvoditi pokrete, pa čak i ako u početku morate potrošiti nešto više novaca. Kriva izvedba vježbi kasnije se teško ispravlja, kao i posljedice koje ona može prozročiti.

4. Vježbajte različito

Ako mislite za sebe da ste vježbač, a sve što radite jest nekoliko laganih jogginga mjesečno ili možda par kilometara bicikliranja samo kad je lijepo vrijeme, onda se gadno varate. Naše tijelo je stvoreno za prilično aktivan način žvota i može se tome jako dobro prilagoditi. Radite li razne vrste treninga izazvat ćete i različite pozitivne promjene. Trudite se kombinirati aerobne i anaerobne aktivnosti, vježbe snage i jakosti, treninge kardio izdržljivosti i dr. Izađite ponekad iz zone ugodnog, te napravite intenzivan trening koji će vas natjerati da preispitate svoje granice mentalne i fizičke izdržljivosti. Upravo zato je dobro biti rekreativac jer možete isprobati sve.

5. Budite redoviti

Kada bi tražili samo jedan ključ uspjeha u vježbanju to bi bila redovitost. Možete imati jako dobre fizičke predispozicije i odlično posložen trening, ali ako trenirate tek ponekad, s vremena na vrijeme, rezultata sigurno neće biti. Ako ne stimuliramo tijelo konstantno, ono neće imati razloga da se mijenja pa i održava postignutu razinu fitnessa. 

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU