Index Fit
Zdrav život

Funkcija vode u organizmu: Piješ li dovoljno tekućine?

GORAN JURATOVIĆ / SUBOTA, 26.07.2014 09:00 Za svakih 0,5 kg težine koja se izgubi treba popiti barem dvije čaše vode • Za toplog vremena sportaši mogu izgubiti od 2.5 - 4 kg • Smanjenje težine nam je pokazatelj da smo izgubili vodu, a ne smršavjeli
  

Foto: Shutterstock

Koja je funkcija vode u organizmu?

- u krvi prenosi glukozu, kisik i masti u mišiće i odnosi otpadne produkte metabolizma kao što su ugljik dioksid i mliječna kiselina
 
- u urinu eliminira metaboličke štetne produkte. Što je mokraća tamnija, veća je koncentracija štetnih tvari

- u znoju “tjera” vrućinu iz kože. Tijekom vježbanja voda apsorbira vrućinu iz mišića i uklanja je putem znojenja te regulira tjelesnu temperaturu.

- u slini i želučanim sekretima pomaže probavi hrane

- u međustaničnoj tekućini podmazuje zglobove i oblaže organe i tkiva
 
Znojenje
 
Pomoću znojenja tijelo uklanja toplinu i održava unutarnju toplinu (36 stupnjeva). Tijekom napornog vježbanja mišići mogu proizvesti 20 puta više topline nego kada mirujete. Ta se toplina raspršuje znojenjem. Kako se znoj hladi koža se hladi. Tako se hladi i krv koja opet hladi unutrašnjost tijela. Kad se ni bi znojili, sami sebe bi skuhali do smrti. temperatura viša o d 40 stupnjeva uništava stanice. Pri temperaturi od 42 stupnja stanični protein počinje koagulirati (kao bjelanjak kada ga kuhamo) i stanica umire. To je jedan ozbiljan razlog zašto se ne bi trebali tjerati iznad svojih mogućnosti u ovim toplim i vrućim danima.
 
Nadomjestak izgubljene tekućine
 
Kako ćemo znati da li unosimo dovoljno tekućine. Najbolji pokazatelj je boja i količina mokraće. Ako je ona vrlo tamna i oskudna, koncentrirana je otpadnim tvarima i to nam je znak da treba unijeti još tekućine. Kada je svijetložuta, to znači da je tijelo vratilo ravnotežu vode. Mokraća može biti tamnija ako unosimo vitamine u obliku tableta; u tom slučaju je volumen vode bolji pokazatelj.
 
Drugi način praćenja gubitka tekućine znojenjem je vaganje prije i poslije treninga. Za svakih 0,5 kg težine koja se izgubi treba popiti barem dvije čaše vode. Za toplog vremena sportaši mogu izgubiti od 2.5 - 4 kg. Smanjenje težine nam je pokazatelj da smo izgubili vodu, a ne smršavjeli.
 
Izvor: Fit-team
Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU