Index Fit
Fitness

Kako izgleda savršena stražnjica?

MARKO KULJANAC / UTORAK, 22.07.2014 12:00 U muskulaturu stražnjice spadaju tri mišića • Mali glutealni mišić uključi se prilikom izvođenja vježbi za veliki i srednji glutealni mišić
  
Foto: Shutterstock
 
GLUTEUS zasigurno prvi zauzima poziciju na bilo kojoj plaži. U muskulaturu stražnjice spadaju tri mišića. 
 
M. gluteus maximus
 
Veliki spljošteni mišić stražnjice koji se nalazi površinski.  
 
Njegovo polazište je veliko: mišić polazi s grebena bočne kosti (os ilium), s križne kosti te od ligamenta zdjelice (lig.  sacrotuberale). Mišićna vlaka se spuštaju prema dolje iza zgloba kuka. Mišić ima dva hvatišta. Jedno hvatište je straga na bedrenoj kosti (femur), dok  drugo veće hvatište čini tractus iliotibialis koji se spušta do koljena sa vanjske strane koljena. Tractus iliotibialis je dugačka tetiva s lateralne strane bedra. 
 
Funkcija
 
Ekstenzija natkoljenice pri opruženoj nozi u koljenu, rotacija natkoljenice prema van. 
 
Istezanje
 
Ležeći položaj na leđima, privlačimo nogu prema prsima.
 

 
Vježbe
 
Ako slijediš ove vježbe, tvoji će gluteusi postati veći i čvršći.
 
1.

 
2. 

3. 

 
M. gluteus medius
 
Smješten je dublje od m. gluteusa maximusa. Polazi od krila bočne kosti (os ilium). Pruža se dolje i lateralno i hvata se za veliki trohanter na bedrenoj kosti (trohanter major femura).
 
Funkcija
 
Mišić izvodi abdukciju natkoljenice, odmicanje noge u stranu. Prednji dio mišića izvodi unutarnju rotaciju natkoljenice, dok stražnji dio mišića izvodi vanjsku rotaciju natkoljenice.
 
Istezanje
 
Ležeći položaj na boku. Noge zabacimo u stranu te istežemo gluteus medius.
 

 
Vježbe
 

 
M. gluteus minimus
 
Nalazi se još dublje, smješten je ispod gore navedenih mišića. Polazi sa krila bočne kosti, te se hvata za trohanter major.
 
Funkcija 
 
Mišić izvodi pokret abdukcije natkoljenice (odmicanje natkoljenice u stranu).
 
Istezanje
 

 
 Vježbe
 
U pravilu izolirana akcija malog glutealnog mišića ne postoji. Uvijek će se uključiti srednji glutealni mišić i veliki glutealni mišić. Mali glutealni mišić uključi se prilikom izvođenja vježbi za veliki i srednji glutealni mišić. Ukoliko tražimo upravo vježbu za mali gluteus, evo jedna vježba koja će spomenuti mišić pogoditi najvećim dijelom.
 

Izvor: Building-body

 

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU