Index Fit
Fitness

Kako se riješiti upale nakon treninga?

M.DE. / SRIJEDA, 23.08.2017 10:00 Upala znači da su na stanicama mišića nastala mikrooštećenja uslijed opterećenja koje je mišić svladao na treningu • Kada vas muče bolovi zbog upale, najbolje je da ostanete aktivni
  

Foto: Instagram

REKREATIVCI su najpodložniji upalama koje nastaju kao posljedica treninga, upravo zato jer uglavnom ne vježbaju konstantno. Upala mišića je sasvim normalna pojava koja se obično javlja dan ili dva nakon aktivnosti, a ponekad i više, a jasan je znak da su vaši mišići nešto radili - obavljali nešto teži rad nego inače.

Upala znači da su na stanicama mišića nastala mikrooštećenja uslijed opterećenja koje je mišić svladao na treningu, a uglavnom je pokazatelj dobrog i učinkovitog treninga, iako ni ne mora biti. Kada nastanu takva oštećenja, tijelo ih raznim procesima sanira i priprema mišiće za nadolazeća opterećenja kojima ih možemo podvrgnuti i zapravo na taj način oni postaju jači i izdržljiviji.

Osim blage natečenosti, kod upale je često prisutna neugoda bol u mišićima koja može ometati kretanje ili sjedenje. Mnogi tada pribjegavaju tabletama protiv bolova kako bi se lakše nosili s upalom do idućeg treninga. Analgetici će možda pomoći i ublažiti trenutnu bol, ali je u konačnici loše i kontraproduktivno rješenje protiv upale. Naime, najvažniji proces kojim se mišići oporavljaju i razvijaju jest proteinska sinteza koja nastupa odmah po završetku aktivnosti, a odvija se i kasnije za vrijeme odmora. Istraživanja su pokazala kako tablete protiv bolova inhibiraju sintezu proteina u mišićima i gotovo je nepostojeća, što znači da se mišić zapravo neće oporaviti i napredovati.


Izbjegavajte aspirine i ostale tablete protiv upala i bolova koji su posljedica vježbanja. Shvatite kako je upala dio procesa oporavka koji je važan za razvoj sposobnosti mišića, a korištenjem analgetika samo ćete usporiti ili čak u potpunosti spriječiti taj proces.

Kada vas muče bolovi zbog upale, najbolje je da ostanete aktivni. Dan nakon treninga lagano joggirajte, šetajte, istežite se ili bavite bilo kojom drugom aktivnosti niskog do umjerenog intenziteta. Na taj način poboljšat ćete protok krvi u upaljenim mišićima koji će se brže oporaviti. Jedite nešto više proteina, voća i povrća i dobro se naspavajte i odmorite. Isto tako, pokazalo se kako razne masaže mogu znatno ubrzati oporavak.   

 

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU