Index Fit
Prehrana/Dijete

Koji su najbolji izvori proteina?

M.DE. / PONEDJELJAK, 25.01.2016 16:00 Proteinske namirnice stvaraju osjećaj sitosti koji duže traje, čuvaju mišiće, te se vrlo teško skladište u masne naslage • Ako se bavite bilo kakvom aktivnošću, nekim oblikom fitnessa ili samo želite mršavjeti, morate znati koji su dobri izvori proteina u hrani te ih redovito uvrstiti u vaše glavne obroke
  

Foto: Shuttertsock


PROTEIN je esencijalni makronutrijent koji je izuzetno važan za razvoj i funkcioniranje ljudskog tijela, a posebice je važan za sportaše i rekreativce. O adekvatnom unosu proteina još uvijek se vode polemike; preporuka za prosječnu osobu je unos od oko 0.8-1 g/kg (gram po kilogramu tjelesne mase), dok bi proteinski unos za aktivne osobe i sportaše trebao biti znatno viši.

Isto tako, dijete s velikim udjelom proteina pokazale su se kao najbolje. Proteinske namirnice stvaraju osjećaj sitosti koji duže traje, čuvaju mišiće, te se vrlo teško skladište u masne naslage. Želite li pak izgraditi mišićnu masu, postati snažniji, bez proteina to bi bilo nemoguće ostvariti, proteini su jedini gradivni nutrijent kojeg mišići koriste za rast i razvoj, stoga  bi proteinske namirnice trebale biti neizostavni dio gotovo svakog obroka u danu.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Ako se bavite bilo kakvom aktivnošću, nekim oblikom fitnessa ili samo želite mršavjeti, morate znati koji su dobri izvori proteina u hrani te ih redovito uvrstiti u vaše glavne obroke. Iako mnoge namirnice sadrže proteine, s obzirom na razgradivost, sastav aminokiselina, udio masnoća, količinu, te ostale faktore, postoji nekoliko najboljih izvora proteina, a to su: nemasni dijelovi mesa, posebice piletine, puretine, govedine i svinjetine, riba, jaja te posni ili malomasni sir.

To ne znači da ne postoje i druge namirnice koje su bogate proteinima i koje mogu biti dio vaše prehrane, ali jedete li svakodnevno nešto od gore navedenih namirnica, svakako ćete unositi kvalitetne proteine koji su potrebni za razvoj i adaptaciju nakon treninga. Osim krute hrane, sportašima i rekreativcima odličan izvor proteina može biti i protein kao dodatak prehrani u obliku praha. Najpoznatiji je "whey" protein koji je sintetiziran iz sirutke. Lako i brzo se razgrađuje te je vrlo praktičan jer ga možete konzumirati u napitku poslije treninga ili u bilo koje drugo doba dana. 

  

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU