Index Fit
Fitness

Koliko ponavljanja raditi?

M.DE. / ČETVRTAK, 14.08.2014 09:00 Idealan broj ponavljanja u jednoj seriji ili vremenskom intervalu prije svega ovisi o onome što želimo postići treningom • Početnici bi se uvijek trebali držati nešto većeg broja ponavljanja dok ne nauče pravilno izvoditi složene pokrete
  
Foto: Shutterstock
 
PORED izbora vježbi, intenziteta i frekvencije, najvažniji faktor treninga na koji treba obratiti pozornost jest broj ponavljanja vježbi. Idealan broj ponavljanja u jednoj seriji ili vremenskom intervalu prije svega ovisi o onome što želimo postići treningom. 
 
Početnici bi se uvijek trebali držati nešto većeg broja ponavljanja dok ne nauče pravilno izvoditi složene pokrete, stoga ako ste tek krenuli vježbati nemojte još neko vrijeme raditi manje od 10 ponavljanja po seriji. Nakon što motorički svladate nove vježbe možete početi raditi manji broj ponavljanja s većim opterećenjima.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
 
Možemo reći kako se manji broj ponavljanja s velikim opterećenjima (1-5) koristi za razvoj maksimalne snage, dok će nešto veći broj ponavljanja (8-15) biti pogodniji za povećanje mišića (hipertrofiju), a 15 i više ponavljanja su korisna za razvoj mišićne izdržljivosti. Iako jedno ne isključuje drugo, trening snage će osim snage razviti i određenu mišićnu masu, a isto tako, trening usmjeren ka hipertrofiji će povećati mišićnu snagu i jakost - broj ponavljanja i opterećenja koja koristimo određuju primarni cilj treninga. 
 
Koji god cilj imate ipak ćete u vašoj trening rutini trebati koristiti širok raspon broja ponavljanja. Nekoliko je mehanizama koji utječu na hipertrofiju mišića, jakost i snagu i zato ih je potrebno sve pokrenuti na razne načine. Kada bi htjeli odrediti optimalan broj ponavljanja za podjednaki razvoj snage i mišićne mase onda bi to bio raspon od 5-8 ponavljanja s opterećenjima od oko 80-85 posto od maksimuma. Najveća greška koju možete napraviti jest držati se uvijek istog broja serija i ponavljanja u svakom treningu i kod svake vježbe. Ovisno o cilju koristite pretežito manji ili veći broj ponavljanja. 
 
Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU