Index Fit
Prehrana/Dijete

Najpopularnije dijete: Protuupalna dijeta

M.J. / ČETVRTAK, 08.01.2015 16:00 Na dijeti se jede uravnoteženo, te bi prehrana trebala biti podijeljena na 20-30 posto proteina, 40-50 posto ugljikohidrata te 30 posto masnoća • Ovaj način prehrane preporučuje se za liječenje te prevenciju mnogih bolesti - artritisa, Alzheimerove bolesti, tumora, psorijaze, upale slijepog crijeva i kardiovaskularnih oboljenja
  

Foto: Shutterstock

PROTUUPALNA dijeta nije još jedan način nezdravog brzog mršavljenja. Upravo suprotno - ova dijeta promijenit će ti život i prehrambene navike, te tako poboljšati zdravlje. Osmislio ju je dr. Andrew Weil s ciljem poboljšanja zdravlja prehranom.

Ovaj način prehrane preporučuje se za liječenje te prevenciju mnogih bolesti - artritisa, Alzheimerove bolesti, tumora, psorijaze, upale slijepog crijeva i kardiovaskularnih oboljenja. 
 
Na dijeti se jede uravnoteženo, te bi prehrana trebala biti podijeljena na 20-30 posto proteina, 40-50 posto ugljikohidrata te 30 posto masnoća.
 
Svako jelo trebalo bi ti pružiti obilje nutrijenata, pa se valja držati nekih smjernica:
  
- jedi što više svježeg voća i povrća, i potrudi se da uvijek jedeš što više različitih boja
  
- prerađene ugljikohidrate zamijeni cjelovitim žitaricama (smeđom rižom, kruhom od cjelovitih žitarica, zobenim pahuljicama i sl.)
 
- jedi mahunarke, one su bogate nutrijentima poput kalija, folne kiseline i magnezija, te su dobar izvor vlakana koji pomažu pri reguliranju probave
 
- ne zaboravi na omega-3 masne kiseline (naći ćeš ih u ribi, avokadu, djevičanskom maslinovom ulju, orašastom voću i sojinim proizvodima)
 
- izbjegavaj mliječne proizvode i crveno meso, proteine možeš dobiti iz raznog povrća te mesa peradi
 
- pij puno vode, a ako želiš piti čaj, odaberi zeleni, Oolong ili bijeli
 
- izbjegavaj svu prerađenu hranu

- hranu začini kurkumom, đumbirom i češnjakom, te biljem poput ružmarina i timijana (začini djeluju protuupalno)

 
Unos kalorija
 
Ovisno o građi tijela, odrasle osobe konzumiraju od 2000 do 3000 kalorija dnevno. Naravno, sve ovisi i o aktivnostima, jer osobe koje se ne kreću dovoljno trebaju manje kalorija. Treba slušati svoje tijelo i dati mu dovoljno hrane s obzirom o stupnju aktivnosti, u suprotnom može doći do debljanja. 
 
Suplementi
 
Dr. Andrew Weil podržava suplemente, jer se često zna dogoditi da hranom ne unesemo dovoljno potrebnih nutrijenata (primjerice riblje ulje u kapsulama, ako tijekom tjedna ne jedeš dovoljno ribe). 
 
Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU