Index Fit
Prehrana/Dijete

Preporučen dnevni unos proteina

I.RI / UTORAK, 19.01.2016 14:00 Proteinska važnost do izrazitog značaja dolazi kada se spominje prehrana sportaša, osobito kada je riječ o treninzima jakosti i snage • Predlažemo vam preporučen dnevni proteinski unos prema prijedlogu EFSA
  

Foto: 123rf

VAŽNOST proteina odavno je prepoznata kao neizostavna komponenta prehrane.

Proteini su polimeri sastavljeni od niza aminokiselina, od kojih su neke esencijalne. Esencijalne aminokiseline tijelo nije u mogućnosti samostalno sintetizirati, pa se s toga trebaju unijeti kroz prehranu.

Obzirom na aminokiselinski sastav proteine dijelimo na potpune i nepotpune, odnosno proteine koji sadrže kompletan spektar aminokiselina te one proteine koji ne sadrže sve aminokiseline.

Bjelančevine životinjskog podrijetla izvor su potpunih proteina, dok kod biljnih izvora proteina ističe se samo soja, kao biljka koja sadrži potpune proteine.


Kvaliteta proteina najčešće se određuje biološkom vrijednošću koja ukazuje na učinkovitost tijela prilikom apsorpcije proteina.

 
VAŽNOST PROTEINA




Proteinska važnost do izrazitog značaja dolazi kada se spominje prehrana sportaša, osobito kada je riječ o treninzima jakosti i snage.

Zagovornici teorije centralnog umora ističu važnost serotonina kao posrednika u nastanku centralnog umora tijekom vježbanja, čija povišena razina u mozgu može dovesti do umora tijekom produženog vježbanja. Pojačan dotok aminokiseline triptofan u mozak prilikom dugotrajnog vježbanja uzrokuje pojačanu sintezu serotonina u mozgu. Kako bi se smanjio omjer koncentracije slobodnog triptofana, ali i BCAA aminokiselina, potreban je povećan unos ugljikohidrata ili BCAA aminokiselina. Uloga proteina i aminokiselina je smanjenje degradacije proteina tijekom, ali i nakon odrađenog treninga.

Dnevne preporučene količine proteina ovise o izvoru proteina koji konzumirate, vašoj tjelesnoj masi te aktivnostima koje izvodite.

Predlažemo vam preporučen dnevni proteinski unos prema prijedlogu EFSA, (European Food Safety Authority).
 
  • Odrasla osoba koja ne prakticira fizičku aktivnost trebala bi unijeti 0,83 g proteina po kg tjelesne težine.
     
  • Djeca i adolescenti trebali bi konzumirati od 0.83 – 1.31 g proteina po kg tjelesne težine.
  • Sportaši koji se bave bodybuildingom trebali bi unijeti najmanje 1.2 g proteina po kilogramu tjelesne težine.
     
  • Sportaši koji prakticiraju treninge izdržljivosti trebali bi unijeti 1.6 g proteina po kilogramu tjelesne težine. 
Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU