Index Mame
Mame

Predbožićno nabrijavanje: Treba li djeci zaista toliko igračaka?

V.Š. / PETAK, 08.11.2013 15:00 Briljantno osmišljene marketinške kampanje i reklame u dječjem umu stvore potrebu i oni silno žele imati neku igračku • Treba li djeci zaista toliko igračaka?
  

Foto: Shutterstock

TRGOVCI su već počeli s predbožićnim nabrijavanjem na najnovije modele igračaka, reklame se vrte po svim medijima i iskaču odakle ih najmanje očekujete. Treba li djeci zaista toliko igračaka i nemaju li ih maleni zapadnjaci možda malo previše?

> Intervju s odgojiteljem Duškom Ilijevićem: "Ljudske ruke mogu izraditi sve što glava zamisli, a srce poželi"

Briljantno osmišljene marketinške kampanje i reklame u dječjem umu stvore potrebu i oni silno žele imati neku igračku koja često nije edukativna i pretjerano korisna za njegov razvoj. Dijete je uporno, nagovara vas i na kraju mu je kupite. Igra se njome u najboljem slučaju nekoliko dana, a nakon toga završava u gomili igračaka kojima se više ne želi igrati. Poznato?

Psiholog i autor knjige o roditeljstvu Love Bombing Oliver James smatra da djeci ne treba sijaset igračaka koje ih okružuju. "Većini djece treba prijelazni predmet, primjerice prvi medvjedić kojega neko vrijeme posvuda nose sa sobom. Sve ostalo je potreba koju je društvo nametnulo", objasnio je za BBC.

A kako se čini, roditelji udovoljavaju i djeci i trgovcima. Britansko udruženje trgovaca igračaka objavilo je da se samo u Velikoj Britaniji na igračke godišnje potroši čak tri milijarde funti.

Kocke i lutke su trajno popularne



TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Catherine Howell iz londonskog V&A muzeja djetinjstva složila se da današnja djeca imaju mnogo više igračaka od prijašnjih generacija. Iako su igračke vezane uz filmove i crtiće postale hit (pojavile su se 70-ih godina kao dio marketinške kampanje za Ratove zvijezda), Howell ističe da su tradicionalne igračke kao što su lutke i kocke zadržale jednaku popularnost. "Dijete će se uvijek vratiti kockama za slaganje i gradnju jer mu omogućuju korištenje mašte", rekla je.

Kako ističe James, igračke koje predodređuju igru, što je najčešće slučaj s popularnim figuricama i likovima, pružaju ograničenu mogućnost zabave. Dok figurica Spidermana može u igri služiti samo kao Spiderman, lutka može biti i gladna beba, i prijateljica za čaj i superjunak - ovisno o dječjoj želji. Takve igračke mogu čak i štetno utjecati na dijete. "Mala djeca otkrivaju svoj identitet putem igre zamišljanja. Ako ih igračke u tome ograničavaju, taj je proces narušen", dodaje.

Lonci, poklopci i blatni kolači ili kupovni bubnjevi i kuhinjski set?



Autorica knjige Raising Children: the Primary Years Liat Hughes Joshi ističe da igru treba cijeniti više od igračaka. Ona smatra da ova tri čimbenika čine savršenu igračku: 1. društvena vrijednost (kuća lutaka omogućuje djeci da se zajedno igraju), 2. univerzalnost (Lego-kocke mogu postati bilo što) i 3. trajnost (drvene tračnice i vlak kojim će se dijete igrati godinama).

James vjeruje da je još bolje da dijete "kolonizira" predmete, npr. od lonaca napravi bubnjeve, od žlica štapove za bubanj, od blata kolače i sl. S druge strane, utemeljitelj tvornice Nagrade Slow Toys Thierry Bourret ističe da su dobro dizajnirane igračke mnogo bolje od "koloniziranih predmeta" prije svega zbog toga što su sigurnije.
 

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU