Auto-moto/Formula 1

64. sezona F1 u povijesti – vežite se, polijećemo!

Piše: Josip Jelenc
četvrtak, 28.2.2013. 21:28
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Foto: AFP

VRLO je lako prognozirati, naravno, ako ne kažeš ništa konkretno. Jer, svaki se sport svodi upravo na to – tko će pobijediti, tko će biti najbrži, tko će biti najspretniji, o kome će se pričati. Za svaki slučaj, sad ćemo malo otputovati u prošlost. Primijetit ćemo da je mnogo toga već viđeno.
Zasad je na zimskim testiranjima sve mirno (namjerno ne želim upotrijebiti riječ očekivano). Povijest nam tu poručuje kako se ne trebamo zavaravati – to je jedno klasično zatišje pred oluju. Red Bull je najkonstantniji, Ferrari najčudniji - budući da umjesto prvih spoznaja o novom bolidu na stazi u Barceloni, Fernando Alonso je vrijeme trošio u Dubaiju u teretani, a vozili su Massa i De la Rosa. McLaren je tipično najrezerviraniji, a Mercedes (zbog Hamiltona) pod povećalom.
Sjetim se Luce di Montezemolo (predsjednik Ferrarija) koji je prošle sezone zbog “pačjeg kljuna”, Ferrarijev bolid ocijenio najružnijim – ikada. Ove je godine ponuđena mogućnost da momčadi po želji to prikriju. Tako primjerice, novi Ferrari i McLaren to nemaju, Red Bullu je vrlo sličan kao i prošle sezone, dok je Lotusov još veći – terminologijom di Montezemolo, sad je Lotusov bolid još ružniji.

Gledano iz perspektive vozača, gotovo su sve oči usmjerene prema Lewisu Hamiltonu i Mercedesu. U redu, jasno je kako je Hamilton možda i najbrži vozač na “gridu”. Uostalom, momak je svjetski prvak iz 2008. Ipak, mislim da je tu i tu povijest najbolji pokazatelj. Kad je 1996. Michael Schumacher kao dvostruki svjetski prvak prešao iz Benettona u Ferrari, trebale su četiri godine da Jean Todt, Ross Brawn, sam Schumacher i brojni ostali u momčadi ostvare niz od pet uzastopnih naslova prvaka – kao nitko nikada prije. Dakle, nesumnjivo je da će i Hamilton ugrožavati ostale konkurente za naslov, posebno na nekim stazama i u nekim uvjetima. Ali, vrlo teško će u prvoj sezoni u Mercedesu ponijeti lovorov vijenac u studenom u Brazilu. A u godinama koje dolaze – vidjet ćemo, polako s prognozama. Iako, osobno mislim da hoće, ali ne odmah.

Odlaskom u Mercedes, možda i najveću uslugu Hamilton je učinio Jensonu Buttonu, koji je sada u McLarenu bez sumnje prva violina. S njegovim suvozačem Sergiom Perezom, događat će se isto ono što i s Hamiltonom u Mercedesu – treba još malo pričekati. Ali zato Button – najpažljiviji s gumama, nikad najbrži ali uvijek i u svim uvjetima stalan pri vrhu (kad ima dobar bolid, a McLaren to nesumnjivo jest) – od tog će Engleza mnogi strahovati.

Nadalje, jesu li Talijani baš toliki igrači da si mogu priuštiti da Fernando Alonso ne vozi na prvim testiranjima, dok svi ostali nakupljaju i po nekoliko tisuća testnih kilometara, pažljivo iskorištavajući svaki centimetar testiranja? Nesumnjivo je da Ferrari pili naopako, no pitanje je zašto? Sumnjam da konkurenti na to uopće obraćaju pozornost – zauzeti su sa svojim problemima. U redu, povijest nas uči kako se Ferrari možda i najbolje snalazi na najskliskijem terenu – no opet, zašto ponekad taj sklizak teren rade sami sebi?

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

A tekst ću završiti s aktualnim prvakom, i tako već tri godine zaredom – Seb Vettel u Red Bullu. Čini se kako osim genijalnog dizajnera, najboljeg bolida i najbržeg vozača (barem zasad), imaju i najbolju poslovnu strategiju. Ako zanemarimo dva-tri medijska istupa Dietricha Mateschitza, njegove desne ruke Helmuta Marca, ekipa jednostavno šuti i radi. Već godinama imaju najbolji bolid i svaku priliku koriste se još malo poboljšaju. Jer, govoreći o tome, vjerujte mi kako Adrian Newey nikad ne spava. Kao drugog vozača imaju iskusnog, stabilnog i brzog Marka Webbera. Dakle, bilo bi iznenađujuće da ih netko makne. Ili možda ne bi?

Opet malo povijesti za kraj – brojka dva je mnogo puta bila granična – dva uzastopna naslova prvaka osvajali su samo Ascari, Prost, Senna i Alonso. Tri uzastopna osim Vettela nije osvojio nitko. Četiri zaredom je osvojio samo Fangio, a pet samo Schumacher. Jesmo li opet na početku povijesti? Odgovor na to pitanje ću imati kroz devet mjeseci.

E da, samo još jedna stvar – primijetimo kako je svake sezone bilo nešto što bi napravio neki genijalni inženjer i to bi momčad odvojilo od ostatka (double-decker difuzori, gume...). Sasvim sigurno, ove sezone će to biti ispušni sistem. Jer, nemojte zaboraviti – od sljedeće sezone ćemo gledati V6 turbo motore, i vjerujte mi, momčadi već sad uvelike pripremaju svoje bolide.  

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.


Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije