Lotus 13. momčad Formule 1 sljedeće godine; Renault žrtvuje Briatorea!?
Totalsport
Foto: AFP
IZ MEĐUNARODNE federacije autosportova (FIA) u utorak su objavili da je Lotus, legendarna britanska F1 momčad iz Norfolka, sada u malezijskom vlasništvu, 13. sudionik Formule 1 za 2010. godinu. Lotus, čije su bolide svojedobno vozili Graham Hill, Emerson Fittipaldi, Nelson Piquet i Ayrton Senna, izvan je Formule 1 od 1994. godine. Oživio ju je malezijski kapital u javno-privatnom partnerskom odnosu.
Službeno ime momčadi bit će 1Malaysia F1. S mjesta predsjednika vodit će je Tony Fernandes, vlasnik Air Asije, dok će momčad u sportskom segmentu operativno voditi Mike Gascoyne, bivši voditelj Force Indije, Toyote, Renaulta i Jordana. Motorima će novonastalu momčad snabdijevati Cosworth, a sjedište će joj biti u Sepangu, mjestu održavanja VN Malezije u posljednjih 11 godina.
Lotus, iliti 1Malasyia F1, zauzela je tako ispražnjeno mjesto nastalo lošim taktičkim potezom BMW Saubera. Njemačko-švicarska momčad najprije je otkazala nastup u sljedećoj sezoni uz argument da im je preriskantno potpisati trogodišnju ugovornu obvezu temeljem Concorde-sporazuma, kojim se FIA redovito osigurava u kolektivnim odnosima s momčadima-sudionicama.
Sauber je time izgubio i vozače i komercijalna prava, koja je stvarao od 1993. godine, te je ostao na razini novoformirane momčadi, čija je stvarna imovina tek tvornica i zaposleno osoblje. Peter Sauber poslao je naknadno zahtjev za ostankom u Formuli 1, no FIA ga nije uvažila otvorivši vrata radije Lotusu.
Utjehe za Sauber ipak ima: iz FIA-e su potvrdili da će ponovno ući u konkurenciju odustane li se iznenada neka od 13 u kalendar uvrštenih momčadi. Također, FIA namjerava konzultirati istih 13 timova-sudionika o mogućemu izvanrednom proširenju natjecanja na 14 momčadi, odnosno 28 bolida/pilota.
VN Kanade ponovno u kalendaru već za 2010. godinu
Nakon godinu dana pauze Formula 1 vraća se u Kanadu. Organizatori utrke u Montrealu objavili su pozitivnu vijest. Prethodno su postigli dogovor sa šefom natjecanja Berniejem Ecclestoneom, koji je prije nešto više od mjesec dana najavio baš ovakav rasplet.
Kao i dosad, od 1978. godine, vozit će se na stazi Gilles Villeneuve u blizini Montreala. Na istom je mjestu do 2008. godine održano 30 utrka. U posljednjoj je slavio BMW-ov poljski vozač Robert Kubica.
AS: Renault žrtvuje Briatorea u zamjenu za opstanak
Španjolski sportski dnevnik AS, pozivajući se na izvore iz francuske F1-momčadi Renaulta, tvrdi da se otkaz sprema voditelju iste, Talijanu Flaviju Briatoreu. Šefovi francuske F1-momčadi odlučili su žrtvovati, tvrdi isti izvor, šefa svog sportskog pogona da bi isprosili milost predsjednika Međunarodne federacije autosporta (FIA) Maxa Mosleyja u "slučaju Nelsinho Piquet".
Prošle godine na VN Singapura drugi je Renaultov vozač, nagađa se, namjerno skrivio zastoj i izlazak sigurnosnog vozila na pistu izletjevši sa staze, i to samo zato da bi omogućio pobjedu svog timskog kolege Fernanda Alonsa, koji se taman vratio iz boksa spreman odvoziti utrku do kraja. Nakon izlaska sigurnosnog vozila u boks su krenuli svi preostali vozači, a Alonso se probio iza sigurnosnog vozila. Tu je poziciju sačuvao do kraja utrke.
AS također piše o Briatoreovu nasljedniku. Prvi je kandidat francuski velikan Formule 1 Alain Prost, a drugi Frederic Vasseur, prvi čovjek ART-a, tima koji se natječe u GP2-seriji.
Na temu se nadovezuje i pisanje londonskog Timesa, koji donosi informaciju da su iz FIA-e ponudili imunitet glavnome Renaultovu inžinjeru Patu Symondsu u zamjenu za njegovo svjedočenje. Iz francuske su momčadi u ponedjeljak poslali traženu dokumentaciju na parišku adresu FIA-e. Saslušanje se očekuje sljedećeg ponedjeljka, 21. rujna.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati