Moskva, Chelsea i United pod teretom milijuna: Finale Lige prvaka po profitu uz bok Superbowlu
UKUPNA dobit finalnog dana procjenjuje se na više od 265 milijuna eura, što finale Lige prvaka stavlja uz bok najkomercijalnijem finalu na svijetu - američkom Superbowlu.
Stručnjak za biznis u sportu Dr. Simon Chadwick napravio je zanimljivu studiju, sponzoriranu od strane Mastercarda, glavnog pokrovitelja Lige prvaka, o ukupnoj zaradi svih sudionika jučerašnjeg finala.
Manchester United podigao je pehar najbolje europske momčadi nakon boljeg izvođenja jedanaesteraca, a ujedno je podebljao svoj proračun za 110 milijuna eura koliko je inkasirao sudjelovanjem u finalu i pobjedom. Sudeći prema podacima Mastercarda, Chelsea je imao ukupni dobitak od 38 milijuna eura.
Iako je općepoznato da postoji određeni novčani fond kojeg momčadi raspoređuju, ovisno o tome tko je prvak, malo se zna o količini novca koji se ne ubraja u fond nagrada.
Osim direktne novčane koristi momčadi će zaraditi i na osnovu povećanja vrijednosti svakog od igrača koji je sudjelovao u finalu, prodaje televizijskih prava emitiranjem utakmice, porasta broja sezonskih ulaznica, kao i od novih, podebljanih, sponzorskih ugovora.
Ukupna dobit finalnog dana vrednuje se na više od 265 milijuna eura, što finale Lige prvaka stavlja uz bok najkomercijalnijem finalu na svijetu - američkom Superbowlu.
Prema studiji, grad Moskva, domaćin finala, na dan utakmice dobila je "financijsku injekciju" vrijednu više od 44 milijuna eura, što je gotovo 20 milijuna eura više od zarade Atene ugošćavanjem finala Lige prvaka prošle godine.
Nakon inicijalnog priljeva novca gradskim barovima, kafićima, hotelima, pubovima i kladionicama, dugoročno dolazi do popravljanja reputacije grada Moskve, koja će profitirati i na duge staze, putem većeg priljeva turista nakon finala, kao i zbog povećane šanse da bude domaćin sličnog megaspektakla u neposrednoj budućnosti.
Ukupno 120 milijuna ljudi pratilo je prijenos finala putem malih ekrana, od toga 20 milijuna Britanaca, što ukupnu dobit od tv prava finalnog meča u Moskvi podiže na astronomskih 165 milijuna eura, plus financijska dobit od propagandnog programa čija vrijednost varira od zemlje do zemlje pa se sa sigurnošću ne može reći koliki su prihodi od reklama.
Foto: AFP
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati