Može li tko skinuti Raikkonena?
KONAČNO je došao kraj dugoj stanci između dvije sezone Formule 1 i u nedjelju će utrkom u Melbourne parku cirkus na četiri kotača započeti novu svjetsku turneju. Formulu 1 obožavatelji vole jer se stalno mijenja i konstantno donosi nešto novo. Vrlo često pobjedničke brojke iz prošle sezone znače vrlo malo u novoj, a još manje pokazuju uloženi novci, pitajte momčad Honde.
Prošla sezona je završila triler završnicom, nečime što nismo doživjeli godinama, u kojoj je Kimi Raikkonen u Ferrariu odnio naslov prvaka samo za jedan bod ispred Lewisa Hamiltona u McLarenu. Hamiltonu je tako za dlaku izmakao ulazak u povijest i anale ovog oktanskog sporta, što bi se dogodilo da je u svojoj debitantskoj sezoni osvojio naslov. No, koliko god prošla sezona bila spektakularna ipak je ostala zasjenjena špijunskom aferom zvanom "Stepneygate" u kojoj je McLaren optužen i na kraju kažnjen, doduše blago, zbog špijuniranja svog najvećeg konkurenta Ferraria.
Kimi Raikkonen za naslov spremniji nego lani
Kimi Raikkonen u prošloj sezoni se još nije bio do kraja priviknuo na svoj bolid, mehaničare i ostalo okruženje u "scuderii", a ipak je na kraju uspio osvojiti naslov prvaka. Ta ga činjenica ove godine čini iznimno velikim favoritom, jer ako je u onim uvjetima prošle godine bio toliko dobar da osvoji naslov, što će tek biti ove sezone kada se potpuno aklimatizirao u Ferrrariju. Najveći konkurent bi mu mogao biti njegov timski kolega Felipe Massa koji gori od želje da osvoji naslov za Ferrari. Da su u odličnoj formi pokazuju i prvi neslužbeni treninzi u Melbourneu na kojem dva bolida s propetim konjićem na nosu imaju najbolja vremena. Jedan od većih aduta Ferrarija je i dalje Michael Schumacher koji i ove sezone ima funkciju savjetnika.
Politika dva ravnopravna vozača se McLarenu prošle sezone obila o glavu. Doveli su tadašnjeg svjetskog prvaka Fernanda Alonsa i debitanta Lewisa Hamiltona koji je bio samo zalog u budućnost. No, debitant je odmah počeo davati lekcije svjetskom prvaku, da bi ta priča završila tragično za McLaren jer su izgubili i pojedinačni i momčadski naslov, te da bi na kraju Alonso pobjegao nazad u Renault. Alonsa je zamijenio još jedan Finac u Formuli 1 Heikki Kovalainen, koji je također bio jako brz na testiranjima. Sad se već postavlja pitanje, može li Kovalainen učiniti ono što je Hamilton prošle godine napravio Alonsu? Ako McLaren ostane pri politici dva ravnopravna vozača priča bi se lako mogla ponoviti.
BMW Sauber lovi pobjedu u utrci
Za treću poziciju bi se trebali boriti BMW Sauber i Renault, s tim da malo veću prednost treba dati BMW-u koji je lani završio na trećem mjestu, odnosno na drugom, nakon što je McLaren izbačen iz momčadske konkurencije nakon špijunske afere. BMW nije mijenjao svoju vozačku postavu koju čine Nick Heidfeld i Robert Kubica i koji su oboje pružili jako dobre vozačke predstave. Šef momčadi dr. Mario Theissen očekuje u ovom prvenstvu barem jednu pobjedu, a 2009. i 2010. žele napasti i cijelo prvenstvo. Iako je Poljak Kubica iznimno talentiran pilot, testiranja pokazuju da će Heidfeld biti prva violina.
Renault i Alonso traže samopouzdanje
Renault će posebno biti zanimljiv da ga se prati ove godine. I oni kao momčad i njihov prvi vozač, povratnik Alonso, moraju naći novo samopouzdanje i neku novu snagu. Nakon što su 2005. i 2006. osvojili dva dvostruka naslova, 2007. sa konačnim četvrtim mjestom za Renault je bila samo jedno veliko razočaranje. Povratak Alonsa će im donijeti sigurno i veću brzinu, ali to bi trenutno moglo biti dovoljno samo za veliku borbu s BMW Sauberom za treće mjesto. Nakon priče s Hamiltonom, Alonsu je sigurno zlo kad čuje za debitanta, no sudbina je htjela da on i ove godine pored sebe ima debitanta, a ovaj ima i vraške gene. Drugi vozač Renaulta će biti Nelson Piquet Junior, sin bivšeg svjetskog prvaka koji je osvajao naslove 1981., `83. i `87. Renault bi trebali koji put vidjeti na postolju, ali ništa više od toga.
Williams je potencijalni "dark horse"
Iza ove četiri momčadi dolaze Williams, Red Bull, Toro Rosso i Toyota i kupiti bodove koji ostanu iza njih. Od ovih nabrojanih momčadi najbolje djeluje Williams koji bi mogao biti dark horse ovog prvenstva s vozačima Nicom Rosbergom i Kazuki Nakajimom. Honda niti nakon godina velikih ulaganja nije došla na zadovoljavajuću razinu, te će biti sretna ako bude ispred dviju najslabijih momčadi a to su ove godine Force India i Super Aguri.
Dvije nove spektakularne utrke
Ove godine nas očekuju i dvije nove utrke, koje će dodatno dići spektakularnost. Prva je utrka u Valenciji i to na gradskim cestama, koja će ujedno biti i nova Nagrada Europe. Druga utrka je ona u Singapuru koja će biti specifična po tome što će se prvi put u povijesti voziti po noći. Iz kalendara je ispala Velika nagrada SAD-a u Indianapolisu, čime je Formula 1 ponovno tragično završila svoj proboj na američko tržište.
Od novih pravila je najznačajnije ono po kojem se zadnja kvalifikacijska runda skratila sa 15 na 10 minuta pa posljednjih 10 vozača neće bez veze kružiti stazom i trošiti gorivo. Tehnička ograničenja se svode na to da se ukinula većina elektroničkih pomagala i da će vozači ponovo kao u dobra stara vremena ovisiti o vlastitim vozačkim sposobnostima.
Sezona ponovno završava Velikom nagradom Brazila 2. studenog. Nadamo se da će završiti jednako spektakularno kao i prošle sezone kada se do zadnjeg trenutka nije znalo tko će biti prvak.
Dario Markas
Foto: AFP
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati