Pročitajte kako se Formula 1 priprema za novu stazu u kalendaru
Foto: AFP
Velika nagrada Indije je se vozi na novoj stazi, koja je za sve vozače potpuno nepoznata. Oni su ti koji se moraju prilagoditi kako bi se što bolje pripremili za utrku. Međutim, koji su najvažniji i najteži izazovi koje vozači Formule 1 moraju proći na novoj stazi?
Na novim stazama vozači imaju nekoliko posebnih izazova kojima se moraju prilagoditi. Osobno se moraju prilagoditi novoj vremenskoj zoni i proučiti stazu, prilagoditi stil vožnje i proučiti ponašanje i trošenje Pirellijevih guma na podlozi nove staze. Te, naravno, prilagoditi podešenja bolida (setup) novoj i nepoznatoj stazi.
U kalendar Svjetskog prvenstva Formule 1 ušlo je dosta nosvih staza u proteklih nekoliko godina (kao Singapur, Kina, Abu Dhabi...), a tako će biti i u budućnosti kada će se vozači upoznati s novim stazama u američkom Austinu, možda New Jerseyu, te ruskom Sočiju. Danas je mogućnost prilagodbe važna odlika svakog vozača Formule 1.
Prije utrke na novoj stazi, vozači i cijela momčad na stazu dolaze ranije nego što je to uobičajeno kod "starih", poznatih staza. Tako je već sada na stazu u New Delhiju stigla momčad Sahara Force-Indije kako bi se pripremila za nedjeljnu, prvu, utrku za VN Indije.
Adrian Sutil je objasnio kako se pripremao za utrku na stazi Budh International Circuit. Mnogo vremena je proveo u simulatoru vožnje u Velikoj Britaniji kako bi što bolje proučio stazu u Indiji. A usto je odlučio doći na stazu tjedan dana prije utrke kako bi se što bolje aklimatizirao na uvjete na stazi i promjenu vremenske zone. Njegov savjet za što lakše prilagođavanje novoj vremenskoj zoni je da se odmah po dolasku "prebacite" na novu vremensku zonu i ponašate se kao da ste kod kuće. Nema spavanja po danu, bdjenja noću i slično.
Četvrtkom prije utrke vozači prolaze stazom pješke (tzv. Track walk) i to je jedna od najvažnijih aktivnosti među pripremama za vikend. Tijekom pregleda staze vozači pažljivo proučavaju svaki zavoj, svaki ivičnjak, rubove staze i odvodne kanale za vodu. Oni pamte svaki zavoj da bi u tijeku vožnje mogli što bolje proći tim zavojem. Uz njih su i njihovi trkaći inženjeri i vozači zajedno s inženjerima raspravljaju i dogovaraju strategiju za vikend.
Petkom vozači voze krugove po stazi kako bi upoznali stazu i promatraju potrošnju i ponašanje guma. Na novoj stazi vozači će odvesti više probnih krugova nego inače. Na VN Indije će procjenjivati ponašanje mekših i tvrđih Pirellijevih guma te njihovo trošenje. Vozači u prosjeku odvezu 10 do 15 krugova kako bi upoznali stazu i pronašli idealnu putanju kojom će voziti u nastavku vikenda, a uz to važna stvar je i određivanje idealne točke početka kočenja prije svakog zavoja na stazi.
Subota započinje slobodnim treningom u kojem vozači uglavnom simuliraju uvjete kakvi će biti na nedjeljnoj utrci (pun spremnik goriva i korištenje guma kao i na utrci). Također voze duže dionice na obje komponente guma kako bi saznali kako bi se gume mogle ponašati u utrci i njihov utjecaj na vremena po krugu.
Podaci sakupljeni u ovim treninzima pomažu trkaćim inženjerima kako bi odredili najbolju strategiju za utrku. Na kvalifikacije vozači izlaze sa njihovim najboljim ''setupom'' i strategijom za utrku kako bi bili što bolji pobijedili konkurenciju.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati