87 posto stranih turista iznenađeno je dobrom mogućnosti shoppinga u Hrvatskoj
NEDAVNO istraživanje o potrošačkim navikama stranih turista u Hrvatskoj koju je Visa International, vodeći platni sustav u svijetu, organizirala u najpopularnijim hrvatskim turističkim destinacijama pokazuje da 78 posto turista kao osnovni razlog dolaska u Hrvatsku navodi njezine prirodne ljepote.
Međutim, kad se jednom nađu ovdje, 87 posto ispitanika iznenađeno je “dobrom” ili “vrlo dobrom” mogućnošću shoppinga koju nude hrvatski trgovci.
Male trgovine najpopularniji su izbor stranih turista, budući da im 58 posto ispitanika daje prednost u odnosu na tržnice i velike trgovačke centre.
Trgovci bi trebali uložiti dodatni napor kako bi predstavili svoje proizvode budući da je čak 82 posto turista spremno potrošiti između 500 i 1500 eura za vrijeme godišnjeg odmora.
"Broj trgovina koje prihvaćaju Visa kartice svakodnevno se povećava diljem Hrvatske te ih je trenutno 58062, što ukazuje na to kako trgovci uviđaju da prihvaćanjem Visa kartica ostvaruju veći prihod,” rekao je Jean-Marc Tonti, regionalni menadžer za Hrvatsku, Visa International.
“Turist koji posjeduje Visa karticu izabrat će trgovinu koja prihvaća karticu umjesto trgovine koja barata samo gotovinom te će možda odlučiti da ipak ne kupi artikl po koji se zaputio ukoliko ga ne može platiti karticom. Zahvaljujući povećanom broju prodajnih mjesta diljem Hrvatske, strani turisti imaju više mogućnosti za shopping i više prilika da upotrijebe svoje platežne kartice.“ - dodao je Tonti.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 250 stranih turista u Zagrebu, Splitu, Zadru i Dubrovniku, gradovima koji su očigledno popularni kod Europljana budući da 91 posto turista dolazi iz zemalja Europske unije.
Zanimljiv je podatak da je četvrtina ispitanika posjetila Hrvatsku već nekoliko puta. Istraživanje je pokazalo da gotovo polovina turista (49 posto) koristi platežne kartice kao način plaćanja putovanja u Hrvatsku, od čega čak 61 posto koristi Visu.
Nadalje, čini se da predrasuda o tome da turisti donose vlastitu hranu na odmor u Hrvatsku nije točna budući da 59 posto ispitanika jede u restoranima za vrijeme boravka u Hrvatskoj.
Iako je gotovina sa 73 posto i dalje najčešći oblik plaćanja u restoranima, turisti za plaćanje svoga obroka sve više koriste platežne kartice (27 posto), od čega više od polovine (54 posto) koristi Visa karticu.
Ovaj podatak jasno pokazuje pogodnosti plaćanja Visom prilikom putovanja, ujedno ukazujući na pozitivne učinke koje unaprjeđena prihvatna mreža može imati na zaradu domaćeg turizma kao i na cjelokupno gospodarstvo.
Ostali rezultati ankete uključuju:
- Većina turista u Hrvatskoj boravi manje od 10 dana (45%)
- 43% turista dolazi u Hrvatsku automobilom, 35% avionom, autobusom njih 18%, a ostatak turista (4%) stigao je vlakom ili brodom
- Privatni smještaj je s 37% i dalje prvi izbor stranih turista, drugo mjesto s 28% zauzimaju, hoteli, dok je ostatak turista smještaj pronašao kod obitelji ili prijatelja (10%), u kampovima (9%) ili vlastitim vikendicama (6%)
- 41% turista planira kupiti suvenir za vrijeme boravka u Hrvatskoj
- Na ljestvici od 1 do 5, većina turista ocijenila bi odmor u Hrvatskoj s “4” ili vrlo dobrim (40%), s ” 5” ili odličnim (25%) i “3” ili dobrim (23%)
- 54% ispitanika odmor u Hrvatskoj provodi s prijateljima, a 41% s obitelji
- Više od polovine turista (51%) izjavilo je da će ponovno posjetiti Hrvatsku
”Turizam čini važnu gospodarsku granu u Hrvatskoj, a potrošnja stranih turista i razvijena prihvatna mreža imaju važan utjecaj na cjelokupno gospodarstvo. Stoga mi je drago što Visa snažno doprinosi razvoju turizma pružajući najbolji izbor, pogodnost i fleksibilnost turistima koji žele potrošiti u Hrvatskoj,” ističe Jean-Marc Tonti.
“Kupovina platežnim karticama uobičajen je način plaćanja u zemljama Europske unije, i stoga turisti žele sigurnost i pogodnost Visa kartice i kad su u inozemstvu, posebice zato jer troškovi provizije u mjenjačnicama znaju biti vrlo visoki.” - zaključuje Tonti.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati