54.80.97.221 US

Američki znanstvenici razvili cjepivo koje kod miševa napada stanice raka

• Cjepivo djeluje tako da "trenira" imunosni sustav koji zatim prepoznaje određeni protein
  • Neke od najsmrtonosnijih i najagresivnijih oblika raka imaju taj protein
Piše: T.Ž.
ponedjeljak, 12.12.2011. 22:39

Foto: Ilustracija

ZNANSTVENICI iz SAD-a razvili su cjepivo koje je kod miševa napadalo tumorske stanice, te se nadaju kako će njihov napredak pomoći u borbi protiv humanog raka debelog crijeva, dojki, jajnika i gušterače, prenosi agencija AFP. Rezultati njihove studije objavljeni su  u časopisu Proceedings.

Iako se istraživanja provedena na miševima često ne razvijaju u lijek koji bi djelovao na ljudskim subjektima, znanstvenici su optimistični zbog jačine samog cjepiva i njegova detaljnog pristupa.

Cjepivo "trenira" imunosni sustav

Jedan od autora studije Geert-Jan Boons, profesor kemije i istraživač pri sveučilištu u Georgiji rekao je kako novo cjepivo izaziva vrlo snažan imunosni odgovor imuno sustava, te kako bi smanjio veličinu tumora za nekih 80 posto aktivira sve tri komponente imunog sustava.

Cjepivo djeluje tako da "trenira" imunosni sustav da napada tumorske stanice koje na svojoj površini sadrže protein MUC1, a koji se nalazi u više od 70 posto najagresivnijih i najsmrtonosnijih oblika raka, uključujući i većine tipova raka dojke, gušterače, raka jajnika kao i multiplog mijeloma.

Doktorica Sandra Gendler iz Mayo klinike u Arizoni rekla je kako je ovo prvi put da je razvijeno cjepivo koje potiče imunitet da razlikuje i ubija kancerogene stanice na osnovi različitih struktura šećera u proteinima poput MUC-a.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Cjepivo bi se moglo koristiti u kombinaciji s citostaticima ili kao mjera preventive

Taj protein izrazito je izražen  u 90 posto pacijentica koje boluju do raka dojke sa takozvanim "trostruko negativnim" tumorima koji ne reagiraju na uobičajenu hormonalnu terapiju inhibitore aromataze i ostale lijekove. Pacijenticama s takvom dijagnozom hitno treba novi pristup u liječenju njihovih bolesti.

Samo u SAD-u svake se godine dijagnosticira 35 tisuća novih oboljenja od trostruko negativnog tumora, tako da bi se s novim lijekom moglo pristupiti itekako velikoj skupini bolesnika, za koje osim kemoterapije ne postoji ni jedan drugi oblik liječenja.

Cjepivo protiv proteina MUC1 moglo bi se koristiti u kombinaciji s citostatskom terapijom, ili kao mjera preventive kod bolesnika s visokim rizikom obolijevanja od određenih tipova raka.

Istraživački tim na čelu s Boonsom i Gendler trenutno u laboratoriju radi na testiranju cjepiva na ljudskim stanicama raka, a prvi krug kliničkog testiranja lijeka na ljudima, kako bi se provjerila sigurnost lijeka, mogao bi započeti krajem 2013. godine.