54.90.92.204 US

Asteroid nazvan po židovskom dječaku ubijenom u Auschwitzu

srijeda, 26.1.2005. 16:28

JEDAN je asteroid nedavno dobio ime po židovskom dječaku Petru Ginzu ubijenom 1944. u Auschwitzu, čiji je crtež 2003. godine u svemir odnio izraelski astronuat Ilan Ramon, objavio je u srijedu čeških astronom Miloš Tichy.

Prijedlog čeških astronoma prihvatila je Međunarodna astronomska unija, objasnio je Tichy, koji je taj asteroid otkrio 27. veljače 2000. godine.

Petr Ginz, talentirani dječak rođen 1928. u židovskoj obitelji u Pragu, deportiran je 1942. u koncentracijski logor Terezin (Terezienstadt), a zatim je 1944. prebačen u Auschwitz gdje je ubijen u dobi od 16 godina.

Njegov crtež nazvan "Mjesečev pejzaž" koji predstavlja planet Zemlju gledan s Mjeseca, u svemir je odnio Ilan Ramon, prvi izraelski astronaut koji je bio član posade američkog svemirskog broda Columbia.

Colubia je doživjela nesreću pri svom povratku na Zemlju i svih sedam astronauta je poginulo. Nesreća se dogodila 1. veljače 2003. točno na dan rođenja Petra Ginza.

Nedavno je na tavanu jedne kuće u Pragu otkriven dnevnik kojeg je Petr Ginz vodio tijekom rata, a taj će dnevnik sljedećeg mjeseca biti objavljen, na inicijativu Petrove sestre Chave Pressburger, koja je preživjela holokaust i od 1948. godine živi u Izraelu.

Petr Ginz je napisao i brojne priče, te jedan nedovršeni roman, kazala je njegova sestra.