Avion s Trajkovskim krivo navođen ili eksplodirao u zraku?
ZRAČNA luka Mostar među zrakoplovnim profesionalcima i prema zrakoplovnim zemljovidima imala je posebnu proceduru slijetanja.
Svi zrakoplovi od izgradnje zračne luke, zbog konfiguracije okolnog terena slijetali su pravcem jug-sjever uz pomoć uređaja za navigaciju postavljenih na Dubravskoj visoravni.
Iako naoko ograničeno, slijetanje u Mostar praktično je pojednostavljeno jer postoji samo jedan prilazni "put".
Prošle je godine otvoren novi navigacijski toranj s najsuvremenijom navigacijskom opremom. Prema dosadašnjim procedurama i pravilima rada kontrole leta i tornja u Zračnoj luci Ortiješ Mostar, u kojoj se nalazi i nekadašnje Zapovjedništvo divizije, a današnje Zapovjedništvo brigade jugoistok mirovnih snaga, gotovo sa stopostotnom sigurnošću može se tvrditi kako su kontrolori leta na tornju u trenutku pada zrakoplova bili pripadnici francuskog kontingenta SFOR-a.
Prema do sada objavljenim informacijama, zrakoplov s makedonskim izaslanstvom nestao je relativno daleko od "prilaznog puta".
Prilazio je zračnoj luci preko područja s jako izraženim vertikalnim toplotnim zračnim strujama s jugoistočne strane planine Hrgud, jedne od najdominantnijih točaka istočne Hercegovine.
Uzimajući u obzir iznimno nepogodne i gotovo nepojmljive uvjete za zračni prostor okolo Mostara u trenutku pada, postavlja se pitanje kako je uopće zrakoplov mogao krenuti tim prilaznim putem prema zračnoj luci Ortiješ.
Dodatnu sumnju u pomisao kako je došlo do pogreške kontrolora u kontroli leta Mostar (zbog neiskustva ili nedovoljnog poznavanja terena i atmosferskih anomalija u okolici Zračne luke) predstavlja čudno ponašanje SFOR-a nakon nesreće.
SFOR naime, pod izgovorom da je teren miniran nije dozvoljavao pristup do moguće lokacije spasilačkim ekipama, vatrogascima i medicinskom osoblju.
Taj izgovor mogao bi se i prihvatiti da je zapovjedništvo SFOR-a dozvolilo helikopterima Vojske Federacije da se uključe u potragu za nestalim zrakoplovom.
"SFOR nije dozvolio helikopterima Vojske Federacije da nadlijeću to područje", potvrdio je sinoć i BiH premijer Adnan Terzić zamjerivši zapovjedništvu SFOR- što javnosti nisu dali nikakvu informaciju o ovom događaju.
Izvor Pincoma tvrdi da je razlog što SFOR ne dozvoljava prilaz mjestu pada zrakoplova drugima taj što želi prvi stići do crne kutije.
Indikativno je kako je prije dvadesetak dana u širem područje pada makedonskog zrakoplova SFOR organizirao vježbu potrage i spašavanju u slučaju zrakoplovne nesreće u kojoj su sudjelovali i pripadnici entitetskih vojski i koja je ocijenjena uspješnom.
BiH Internet dnevnik Pincom.info jučer je objavio kako je jedna žena s kojom su nadležne službe obavile razgovor vidjela pad zrakoplova. Ona je doslovno rekla "nešto je puklo u zraku". Ukoliko je zrakoplov uistinu eksplodirao u zraku, postavlja se pitanje uzroka eksplozije ali i dobiva mogući odgovor zašto ni SFOR još nije pronašao olupinu zrakoplova na zemlji.
Vijest objavljujemo zahvaljujući ljubaznosti BiH portala Pincom.info.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati