54.166.150.10 US
 

Bacanje novca: Učinak potpora EU za promidžbu vinskog sektora nije jasno dokazan

KLJUČNI PODACI
  • U izvješću se također ispituje uloga bespovratnih sredstava EU-a za promidžbu vina, s obzirom na to da su se ona često koristila za konsolidaciju tržišta, a ne za osvajanje novih ili oporavak već postojećih tržišta
Piše: M.R.
utorak, 1.7.2014. 10:39
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Ilustracija: freeimages.com 
 
UČINAK ulaganja i potpore EU-a za promidžbu u svrhu jačanja konkurentnosti sektora vina nije jasno dokazan, poručuju revizori EU-a
 
Izvješće koje je danas objavio Europski revizorski sud ukazuje na to da ne postoji opravdana potreba za posebnom mjerom ulaganja za sektor vina, s obzirom na to da takva potpora već postoji u okviru politike ruralnog razvoja EU-a. U izvješću se također ispituje uloga bespovratnih sredstava EU-a za promidžbu vina, s obzirom na to da su se ona često koristila za konsolidaciju tržišta, a ne za osvajanje novih ili oporavak već postojećih tržišta, objavila je Europska unija.
 
"Istovremeno postojanje sličnih mjera ulaganja u dva različita programa čini postupke složenijima, što je u nekim državama članicama dovelo do kašnjenja u provedbi ili do pretjerano ograničenog opsega prihvatljivih ulaganja”, riječi su gospodina Jana Kinšta, člana Suda zaduženog za izvješće.
 
"Isto tako, kada doprinos EU-a potakne poduzeća da razmjerno smanjuju vlastita financijska sredstva za promidžbene aktivnosti, takav se doprinos u osnovi pretvara u djelomičnu subvenciju za operativne troškove poduzeća. To ne predstavlja učinkovit način korištenja javnog novca.”
 
Revizori EU-a zaključili su da ne postoji dovoljno informacija za prikaz izravnih rezultata ovih mjera. U slučaju mjere ulaganja, učinci se ne mogu lako razdvojiti od ulaganja u okviru ruralnog razvoja. U pogledu promidžbenih aktivnosti, iako se izvoz vina u zemlje koje nisu članice EU-a znatno povećao u apsolutnom smislu, revizija je ukazala na to da su vina EU-a izgubila svoje tržišne udjele u glavnim zemljama izvan EU-a na koje su mjere ulaganja bile posebno usmjerene, kao i da se povećao izvoz vina EU-a koja nisu prihvatljiva za primanje potpore.
 
Države su članice u okviru mjere promidžbe u razdoblju od 2009. do 2013. godine potrošile 522 milijuna eura sredstava EU-a. Za razdoblje od 2014. do 2018. godine došlo je do velikog povećanja sredstava dodijeljenih državama članicama za navedenu mjeru (1,16 milijardi eura zemljama skupine EU-27).
 
S obzirom na poteškoće s kojima su se suočavale države članice pri trošenju proračunskih sredstava za razdoblje od 2009. do 2013. godine izvorno namijenjenih promidžbenim aktivnostima, postoji rizik da je proračun za razdoblje od 2014. do 2018. prevelik, čime se ugrožava primjena načela dobrog financijskog upravljanja.
 
 
Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije