54.81.2.151 US
 

Beslan odražava čvrstu ruku Kremlja nad informiranjem

Piše:
srijeda, 8.9.2004. 12:23
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

CENZURIRANE snimke, uhićeni novinari, smijenjen urednik novina: pokrivanje talačke krize u Beslanu i njezin tragičan kraj najbolje ilustriraju sve čvršću ruku Kremlja nad potrebnim informacijama u Rusiji, ocjenjuju analitičari.

"Mislim da su Rusi dobili samo desetinu informacija koje su bile dostupne u inozemstvu"; kazao je za francusku novinsku agenciju France presse Oleg Panfilov iz Novinarskog centra u Moskvi.

Dok je u petak čitav svijet mogao s užasom promatrati snimke polugole djece koja trčeći bježe iz škole u Beslanu dok oko njih odjekuju pucnji iz automatskog oružja, ruski gledatelji na svojim su televizijskim programima imali zabavne programe.

Čak i NTV, dugo vremena jedina nezavisna televizijska postaja koja je danas pod kontrolom tvrtke Gazprom, prekinula je svoje pokrivanje tragedije u trenutku kada je bomba eksplodirala u školi gdje su teroristi držali stotine djece i odraslih.

Iako je udruga Novinari bez granica zatražila od ruskog ministarstva unutarnjih poslova da omogući "novinarima ispunjavanje njihovih zadataka bez ograničenja", više novinara, poznatih po svom kritičkom pisanju, nisu mogli ući u Beslan.

Ruske vlasti uhitile su dva gruzijska novinara kao i šefa moskovskog ureda satelitske televizijske postaje Al-Arabija, koji su pokrivali talačku krizu u Sjevernoj Osetiji.

Urednik lista Izvestija Raf Šakirov u ponedjeljak je priznao da je bio prisiljen podnijeti ostavku zbog "neslaganja" s izdavačkom kućom Profmedia, koja je smatrala da je njegov list na "previše emotivan" način pokrivao talačku krizu u Beslanu.

Panfilov također smatra da "predsjednik (Vladimir Putin) više i ne treba davati direktive, novinari to već rade sami od sebe".

"Postoji istovremeno autocenzura, cenzura urednika i cenzura vlasnika", dodaje Panfilov.

Stručnjak instituta za istraživanje Expertise Foundation Mark Urnov sa svoje strane ocjenjuje da u Rusiji televizija vrši propagandnu ulogu, dok je jedan drugi ugledni ruski novinar, koji je želio ostati anoniman, kazao da je ruska televizija postala "predsjednički kanal".

"Ono što ostaje je mali broj novina koje nitko ne čita", zaključio je Mark Urnov.

(Hina) xnab ysb

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije