Bivši šefovi Hrvatskih autocesta pušteni iz Remetinca!
Tekst: P.Vidov
Foto: Ronald Goršić / Cropix
JURICA PRSKALO, Marijo Lovrinčević, Goran Legac i Željko Kandžija išetali su danas iz Remetinca i nakon gotovo tri mjeseca vraćaju se kući. Bivšim šefovima HAC-a pritvor je ukinut nakon što su ispitani svi svjedoci. Od petorice glavnih aktera afere farbanja tunela u pritvoru je ostao samo direktor Skladgradnje Slaven Žužul.
Žužul je do daljnjeg zadržan u pritvoru zato što su u Skladgradnji otkrivene porezne nepravilnosti, ali i on bi uskoro mogao biti pušten. Sudac Ratko Šćekić o Žužulovu će puštanju odlučivati sutra. Zbog nepravilnosti u Skladgradnji istraga protiv Žužula je proširena pa sudac mora ponovno procijeniti postoji li potreba da Žužul ostane u pritvoru ili će ga pustiti da se brani sa slobode.
HAC-ova četvorka iz Remetinca je izašla oko 17:15 sati, a ispred zatvora dočekali su ih članovi obitelji. Prisutni su bili i njihovi odvjetnici, koji su izrazili zadovoljstvo što su njihovi klijenti napokon na slobodi. Odvjetnik Željka Kandžije Krešimir Krsnik rekao je kako smatra da nije ni bilo potrebe za pritvorom.
HAC prao tunele, a Skladgradnja to naplatila?
Istraga o HAC-ovim poslovima sa Skladgradnjom nastavljena je u još nekoliko smjerova, potvrdili su nam naši izvori iz HAC-a koji kažu da su istražitelji danas ponovno posjetili Upravu HAC-a, a razgovarali su i s radnicima u Brinju. Upravo su ti radnici navodno obavili posao pranja tunela koji je kasnije naplatila Skladgradnja. Uskokovi istražitelji posebno su se dugo zadržali u uredu Ivice Mlinarevića, bivšeg člana Uprave HAC-a koji je smijenjen zajedno s Prskalom i Lovrinčevićem, ali ga se dosad nije kazneno gonilo.
Ova informacija došla je i do šefa Nezavisnog cestarskog sindikata Mijata Stanića. "Čuo sam da su naša vozila prala tunele, a da je Skladgradnja to naplatila oko 12 milijuna kuna. Svakako treba provesti istragu do kraja, jer ako je to istina, treba utvrditi tko je dopustio da naša vozila obave pranje, a Skladgradnja to naplati skuplje nego što se inače naplaćuje farbanje. Doista je specifično da je samo pranje naplaćeno skuplje od standardne cijene farbanja, prilikom kojeg postoje troškovi rada, materijala, radi se sa složenijim strojevima...", kaže Stanić.
Nestali svi formalni razlozi za pritvaranje
Nakon što je Županijski sud u Zagrebu još u prosincu prošle godine ukinuo posebno teške okolnosti počinjenja kaznenog djela, očekivalo se da će pritvoreni šefovi HAC-a i Skladgradnje svojim kućama stići već za Božić. No, ispitivanje svjedoka se odužilo pa im je pritvor ipak produžen, ali sada su, barem što se suda tiče, nestali svi razlozi za njihovo pritvaranje.
Više, naime, ne postoji mogućnost da bi nekadašnji šefovi HAC-a mogli utjecati na svjedoke. S obzirom na to da je teška okolnost kaznenog djela već ukinuta kao osnova za pritvor, nestali su svi formalni razlozi za njihovo zadržavanje.
Žužul položio 22 milijuna kuna jamčevine
Pobrinuo se za to i Slaven Žužul, koji svojom imovinom jamči da će se država naplatiti ukoliko ih sud proglasi krivima da su namještanjem natječaja za farbanje tunela oštetili proračun za najmanje 22 milijuna kuna, iako bi ta cifra prema troškovnicima koje je objavljivao Index, a i zbog potvrđene informacije da je naplaćeno farbanje istih tunela, trebala biti i veća.
Žužul je, podsjećamo, kako bi odblokirao račun svoje tvrtke nakon što su ga uhitili, otvorio zaseban račun na koji je položio potrebnih 22 milijuna kuna jamčevine. Radi se o cifri koja je za njega, očito, prava sitnica, ali ni to ne iznenađuje kad se uzme u obzir da je Skladgradnja postala jedan od HAC-ovih najvećih kooperanata nakon što su sagradili čvor koji s autocestom A1 spaja rodno selo Ive Sanadera.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati