Brajša upala u redakcije dnevnih listova i napala novinare

Brajša upala u redakcije dnevnih listova i napala novinare

RAVNATELJICA zagrebačkog Caritasa Jelena Brajša danas je u pratnji 70-ak Caritasovih djelatnika i štićenika posjetila uredništva Večernjeg lista i Jutarnjeg lista, a nakon sastanaka izjavila je kako je protiv nje pokrenut medijski linč.

Nju su, čini se, najviše razljutili napisi o njoj i Caritasu, kao i navodna činjenica da "Večernjak" nikada nije nazvao ljude iz te organizacije kako bi poslušao i drugu stranu priče.

Direktor sadržaja u Večernjem listu Marjan Jurleka opovrgnuo je te njezine optužbe. Osim Jurleka, s Brajšom su razgovarali glavni urednik Miljenko Manjkas, i novinar Nikola Sever Šeni, koji je pisao članke o Caritasu.

Jurleka je naglasio kako su vodili "iznimno emotivan razgovor", no nijedna od tvrdnji koje su objavljene u listu nije demantirana, javlja Media Servis. 

Brajši je ponuđen i ekskluzivni intervju, na što je ona pristala.

Čini se kako je Caritasova ravnateljica najviše povrijeđena pričom o kući i bazenu, što je potpuno nebitna stvar u odnosu na optužbe za koje ju se tereti.

Priču o njezinoj raskošnoj trešnjevačkoj vili s bazenom objavio je dnevni list 24sata, koji se nalazi u vlasništvu austrijske Styrie, baš kao i Večernji list.

Večernjakovci su, pak, htjeli razgovarati samo o onome što su oni objavili, a to je preprodaja donacija Caritasu.

Lažima je nazvala i tvrdnje objavljene u medijima da se obogatila prodajom humanitarne pomoći, kazavši da je "neke stvari kupovala jeftinije i zatim ih, po istim cijenama, prodavala svojim djelatnicima, kako bi im pomogla".

Podsjetimo , "Večernjak" je objavio i priču kako je zagrebački Caritas, prema izjavama zaposlenika, svojim djelatnicima i volonterima prodavao robu koju bi dobio putem donacija, što se krši sa svime što bi Caritas, kao kršćanska i humanitarna organizacija, trebao raditi.

"Došla sam im reći ono što je istina, za razliku od onoga što pišu, jer je lako bilo što napisati i za to dovesti svjedoke s ulice", kazala je Brajša novinarima, pošto je u suzama napustila uredništvo Jutarnjeg lista.

Smatra da su mediji protiv nje pokrenuli organiziranu hajku te da su joj "presudili bez suda".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U prilog tomu kazala je kako je "tabloid 24sata danas na naslovnici donio fotografiju kuće njezina susjeda, tvrdeći da je riječ o Brajšinoj kući".

Još je jednom odbacila tvrdnje u medijima da je znala za seksualna zlostavljanja štićenika Caritasova Doma za nezbrinutu djecu u Brezovici te to da je sudjelovala u zataškavanju slučaja.

Jelena Brajša također je ustvrdila da "nalazi tadašnjeg psihologa i ravnateljice ne upućuju na silovanja" te da je za rad doma u Brezovici odgovorna tadašnja ravnateljica koja je, napominje, iz doma otišla dvije do tri godine nakon događaja o kojima su ovih dana izvijestili mediji.

Kazala je i kako osobno ne zna za zlostavljanja u Caritasovu domu jer, kaže, za to nema dokaza.

"Znala sam da postoje problemi, jer je riječ o domu s mentalno retardiranom djecom, koja imaju normalan spolni nagon s kojim ne znaju što bi", kazala je Brajša, naglašavajući kako istragu o slučaju trebaju provesti državna tijela.

Novinar "Jutarnjeg lista" Darko Pavičić u izjavi novinarima današnji je sastanak nazvao velikim pomakom u komunikaciji između medija i Crkve te Caritasa.

"Nismo razgovarali kao neprijatelji. Brajša nije došla optužiti medije, nego nam je dala do znanja da se Crkva i Caritas osjećaju progonjenima. No kad smo u razgovoru stavili karte na stol, pokazalo se da postoji niz problema u međusobnoj komunikaciji", kazao je Pavičić.

Ocijenio je da je Jelena Brajša "možda i prije trebala odgovoriti na neka pitanja", dodavši da će "i Brajša i mediji ostati u nezavidnoj poziciji tako dugo dok institucije ne obave svoj posao".

Ravnateljica zagrebačkog Caritasa Jelena Brajša danas je kanila posjetiti i redakciju dnevnika "24 sata", no, kako su izvijestili njezini suradnici, budući da to nije mogla zbog vrućine i klonulosti, druge će redakcije posjetiti ovih dana.

Za komentar Brajšinih tvrdnji upitali smo i uredništvo 24sata, iz kojeg poručuju da stoje iza objavljene priče i fotografija.

"Mi i dalje tvrdimo da je na naslovnici njezina kuća, ali budući da je slikana iz prikrajka, u prvi plan je došla susjedova kuća. Uostalom, iz njezine izjave u Dnevniku jasno je da smo objavili istinu, budući da je Brajša potvrdila da je bazen njezin." - poručili su iz uredništva 24sata.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara