Brodovi pod hrvatskom zastavom blizu "Crne liste" Pariškog memoranduma
Tekst se nastavlja ispod oglasa
BRODOVI pod hrvatskom zastavom, odnosno hrvatska zastava ima status zastave na tzv. sivoj listi Pariškog memoranduma (PMOU) koji uređuje nadzor brodova u europskim lukama, a po svim pokazateljima blizu je tzv. crnoj listi brodova na kojima su mogući učestaliji pregledi i određivanje mjere izgona, rečeno je danas na okruglom stolu koji je priredio Sindikat pomoraca Hrvatske.
Status zastave na crnoj listi hrvatska je zastava imala od 1998. do 2002., a po riječima glavne inspektorice sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka Tatjane Krilić potrebno je poduzeti mjere kako ponovno ne bi na nju dospjela.
Krilić je naglasila da je za unaprjeđenje statusa hrvatske zastave potrebno održavati opremu i uređaje, brodove provjeravati i nedostatke prijavljivati prije uplovljavanja u strane luke, poštivati rokove za otklanjanje nedostataka te u slučaju prisilnog zaustavljanja brodova izvijestiti hrvatsku pomorsku inspekciju.
Pomorski nadzor u lukama utvrđen je međunarodnim pomorskim konvencijama. Pariški je memorandum regionalni ugovor i udruženje pomorskih vlasti europskih zemalja iz 1982. koji određuje standarde inspekcijskih pregleda brodova. Cilj PMOU-a je uklanjanje podstandardnih brodova iz regije.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Posebnu pozornost inspekcije posvećuju brodovima koji plove pod zastavama s crne liste, koji imaju svjedožbe koje ne priznaje Europska unija, brodovima pod zastavama država koje nisu ratificirale važnije konvencije, brodovima starijima od 13 godina te brodovima koji nisu pregledani dulje razdoblje. Kandidati za pregled su brodovi koje su prijavile pomorske vlasti ili posade, koji prevoze opasne terete ili imaju nevažeću svjedodžbu klase.
Rezultati pregleda u europskoj regiji koju "pokriva" PMOU objavljuju se u Godišnjem izvješću. Na osnovi rezultata i utvrđenih kriterija oblikuje se crna, siva i bijela lista zastava država.
Na brodovima koji plove pod hrvatskom zastavom u 2003. je obavljeno ukupno 66 inspekcijskih pregleda. U svjetskim lukama zaustavljeno je 11 brodova - neki više puta, a na osnovi PMOU-a brodovi su zadržani šest puta. Nedostaci su utvrđeni pri ukupno 48 pregleda ili na 72,73 posto pregledanih brodova. U prvoj polovici ove godine u svjetskim lukama zadržano je šest brodova - neki i po tri puta.
Najviše nedostataka utvrđeno je na uređajima za ventilaciju, protupožarnim crpkama, brodicama za spašavanje, nepropusnim vratima te u neažuriranim nautičkim kartama, rekla je Krilić.
Status zastave na crnoj listi hrvatska je zastava imala od 1998. do 2002., a po riječima glavne inspektorice sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka Tatjane Krilić potrebno je poduzeti mjere kako ponovno ne bi na nju dospjela.
Krilić je naglasila da je za unaprjeđenje statusa hrvatske zastave potrebno održavati opremu i uređaje, brodove provjeravati i nedostatke prijavljivati prije uplovljavanja u strane luke, poštivati rokove za otklanjanje nedostataka te u slučaju prisilnog zaustavljanja brodova izvijestiti hrvatsku pomorsku inspekciju.
Pomorski nadzor u lukama utvrđen je međunarodnim pomorskim konvencijama. Pariški je memorandum regionalni ugovor i udruženje pomorskih vlasti europskih zemalja iz 1982. koji određuje standarde inspekcijskih pregleda brodova. Cilj PMOU-a je uklanjanje podstandardnih brodova iz regije.
Rezultati pregleda u europskoj regiji koju "pokriva" PMOU objavljuju se u Godišnjem izvješću. Na osnovi rezultata i utvrđenih kriterija oblikuje se crna, siva i bijela lista zastava država.
Na brodovima koji plove pod hrvatskom zastavom u 2003. je obavljeno ukupno 66 inspekcijskih pregleda. U svjetskim lukama zaustavljeno je 11 brodova - neki više puta, a na osnovi PMOU-a brodovi su zadržani šest puta. Nedostaci su utvrđeni pri ukupno 48 pregleda ili na 72,73 posto pregledanih brodova. U prvoj polovici ove godine u svjetskim lukama zadržano je šest brodova - neki i po tri puta.
Najviše nedostataka utvrđeno je na uređajima za ventilaciju, protupožarnim crpkama, brodicama za spašavanje, nepropusnim vratima te u neažuriranim nautičkim kartama, rekla je Krilić.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati