Bush Fordu i GM-u: "Morate raditi konkurentnije automobile"
BUSHOVA sveprisutnost morala je kadtad pogoditi američku auto-industriju. Predsjednik najveće sile svijeta poručio je čelnicima Forda i GM-a da rade konkurentnije proizvode, a ne da samo gledaju u Washington nadajući se pomoći -izvjestio je u četvrtak Wall Street journal.
Bush je u intervjuu izjavio kako još nije razgovarao s čelnicima posrnulih auto-giganata, ali je napomenuo kako je vrlo vjerojatno da će se to u budućnosti desiti. Međutim, Bush je naglasio kako se protivi vladinoj pomoći i nada se kako takvo što neće biti traženo od njega.
"Ne, zasad me nije nitko zvao, niti Bill Ford Jr (Ford), niti Rick Wagoner (GM), niti itko drugi.“-rekao je Bush i dalje dodao kako je važno da tržište funkcionira, aludirajući time kako će se proizvođači morati sami izvući iz nezavidne pozicije.
Pitanje je samo kako će im to uspjeti. General Motors je nekoliko sati nakon objave intervjua potvrdio gubitak od gotovo pet milijardi dolara, i to samo u posljednjem kvartalu 2005. godine, što je rezultiralo danjim padom cijene dionica.
Nakon što je GM potkraj godine najavio nepopularne poteze u obliku tisuća otkaza i zatvaranja tuceta tvornica, isto je najavio i Ford. Naime, Ford je u ponedjeljak iznio najzanimljivije dijelove njegovog "Way Forward" plana restrukturiranja.
Planom se predviđa otpuštanje 30.000 radnika i zatvaranje sedam tvornica, i to u St. Loiusu, Atlanti (Atlanta Assembly Plant) i Wixomu. Nadalje, Ford najavljuje pečaćenje vrata na tvornici mjenjača u Ohiou (Batavia Transmission Plant). Nešto blaža sudbina čeka pogone u u Windsoru i St. Thomasu, gdje će biti uručeno po tisuću otkaza, odnosno ukinuta jedna smjena.
Sve u svemu, do 2012. godine Ford će zatvoriti 14 objekata od čega sedam tvornica automobila. Time će proizvodni kapaciteti biti do 2008. godine smanjeni za barem 1,2 milijuna vozila ili 26 %, stoji u Fordovom priopćenju. Tu Ford ne staje. U vrijeme pisanja ovog članka u javnost je izašla vijest o ukazu direktora dvornice Dearborn Truck Plant kako radnici koji ne voze Fordove moraju parkirati u drugoj ulici, daleko od njegovog pogleda.
U nešto "boljoj“ poziciji je DaimlerChrysler. Njihov plan predviđa samo 6.000 otkaza.
Problemi američkih giganata uzrokavani su brojnim čimbenicima, među kojima su se iskristalizirala tri. Prije svega, to je snažna azijska konkurencija, a potom i ogromna izdvajanja za mirovinske i zdravstvene fondove. Istovremeno se javlja tendencija povećavanja cijene proizvodnje, pa se svi koncerni nalaze pod gotovo neizdrživim financijskim pritiskom.
Prema neslužbenim informacijama, Ford i GM se toplo nadaju državnoj pomoći. Oni očekuju da smanjenje izdvajanja za fondove, ali i značajne poticaje za projekte razvoja štedljivijih vozila.
Tu opet dolazimo na Busha, koji se nametnuo kao "iskusan" sugovornik. On naime smatra kako je jedan od načina podizanja konkurentnosti američkih vozila prelazak na alternativne izvore energije. Za sada je nepoznato misli li na bio-etanol, električnu energiju ili pak dizelsko gorivo, koje u SAD-u uživa još uvijek status egzotičnog izvora energije.
"Novim tehnologijama naši će se proizvođači izboriti za odgovarajući tržišni udio, ali i pomoći Americi da postane manje ovisna o stranim izvorima nafte“ - još je jedan od pametnih zaključaka predsjednika Busha.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati