Đapić: Tražimo da Ustavni sud odobri emitiranje našeg spota
HRVATSKA stranka prava (HSP) podnijela je Ustavnom sudu zahtjev za poništenjem odluke Izbornog etičkog povjerenstva kojom je HSP-ov spot "Riva" ocijenjen neprihvatljivim za javno emitiranje.
HSP od Ustavnog suda traži da, nakon što poništi odluku Povjerenstva, o tome obavijesti hrvatsku javnost, upozori Izborno etičko povjerenstvo zbog kršenja ustavnosti i zakonitosti izbornog postupka te da dozvoli nesmetano javno emitiranje "Rive" na svim televizijama.
Šef pravaša Anto Đapić smatra opskurnim obrazloženje Etičkog povjerenstva da je spot neprimjeren za prikazivanje zbog upotrebe termina "prodano" koji se pojavljuje na kraju spota.
"Cijeli naš spot se zasniva na istinitim i opće poznatim činjenicama. Radi se o nečemu što je javno izgovoreno. Zbog toga opskurno zvuči obrazloženje Etičkoga povjerenstva da je upotreba termina prodano u zabranjenom spotu protivna glavni 2. točki 2. Izbornog etičkog povjerenstva. Pojam prodano, koji je njima toliko zasmetao, predstavlja samo metaforu, jer je metaforički izraz za svu političku nedosljednost glavnih protagonista proskribiranog spota, a nikako ne aluziju da su predsjednik HDZ-a (Sanader) i predsjednik Sabora (Šeks) prodali generala Gotovinu i ostale generale HV - jer takva trgovina, u bukvalnom smislu riječi, na svu sreću nije moguće." - stoji između ostalog u zahtjevu HSP-a
Đapić napominje kako je upotreba pojma prodano, redateljeva umjetnička interpretacija dokumentarnih kadrova, posebice onoga u kojoj predsjednik Hrvatskog sabora Šeks kao na svojevrsnoj licitaciji na prste nabraja aktivnosti koje će poduzeti. (identificirati, otkriti, uhititi, transferirati op.a.)
Naš spot je istinit i pravedan
HSP-ov predsjednik je također kazao kako je jedna komercijalna TV kuća pristala prikazivati "Rivu" u svom programu, ali je pri tom od HSP-a tražila jamstvo da će u slučaju tužbe zbog emitiranja "Rive", HSP toj TV kući namiriti eventualnu štetu zbog javnog emitiranja spota koji je formalno zabranjen. Đapić kaže kako je u tom slučaju HSP odustao od daljnjeg emitiranja te dodao kako u stranci očekuju da će Ustavni sud u roku od 48 sati donijeti odluku kojom će se HSP-u omogućiti nesmetano emitiranje spota "Riva" na svim televizijama.
Đapić napominje kako je HSP zabranom emitiranja spota stavljen u neravnopravan položaj u odnosu na druge stranke koje sudjeluju u predizbornoj kampanji, koja je pak označena činjenicom da vladajuća stranka obmanjuje javnost o troškovima svoje kampanje.
HDZ debelo premašio najavljenu svotu
Šef HSP-a je podsjetio kako je HDZ obećao da u kampanji neće potrošiti više od 20 milijuna kuna, a što je prema podacima prikupljenim u stožeru HSP-a, HDZ "već odavno premašio".
Đapić naime tvrdi kako su brojni TV spotovi i drugi reklamni oglasi toliko brojni da se - ukoliko se jednostavnom računicom pomnoži broj spotova emitiranih na hrvatskim televizijskim i radijskim postajama sa cjenikom emitiranja tih spotova - lako dolazi do rezultata koji pokazuje kako je HDZ za kampanju potrošio više novca nego što je najavio.
Đapić pri tom napominje kako se HDZ približio gotovo duplo većem trošku za kampanju od najavljenih "manje od 20 milijuna kuna", a glavni tajnik HSP-a Vlado Jukić rekao je kako je HDZ do sada potrošio oko 30 milijuna kuna.
Upitan postoji li mogućnost da su TV kuće HDZ-u dale popust zbog količine naručenih spotova za emitiranje, Đapić kaže kako je to moguće, ali dodaje kako su možda neki HDZ-u dali i "stopostotan popust". Zaključuje kako je vladajuća stranka i uz moguće popuste debelo premašila sredstva utrošena u kampanji, što po njemu nije sporno, ali traži da se HDZ onda jasno izjasni koliko je potrošio na kampanju i tko su njegovi izvori financiranja.
I.K.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati