54.144.21.195 US
 

Dobit Podravke manja, prodaja veća

Piše:
petak, 28.7.2006. 11:35
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

GRUPA Podravka je u prvih 6 mjeseci ove godine ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 1.674,3 milijuna kuna, što je povećanje od 5% u odnosu na ostvaren prihod u istom razdoblju 2005. godine, a pritom je organski rast iznosio 3%.

Ostvarena bruto dobit iznosi 638,5 milijuna kuna, dok EBIT iznosi 62,8 milijuna kuna, što je povećanje od 31%. Neto dobit je za 14% niža od ostvarenog u istom razdoblju prošle godine i iznosi 40,6 milijuna kuna.

Na hrvatskom tržištu ostvaren je prihod od 881,1 milijuna kuna i za 3% je veći u usporedbi s prošlogodišnjim. Na inozemnim tržištima ostvareni prihod iznosio je  793,2 milijuna kuna, čime prihod od prodaje na inozemnim tržištima u ukupnom prihodu sudjeluje sa 47,4%.

Na tržištu jugoistočne Europe prodaja je veća za 11% (organski rast na tržištu Srbije 31%, te Slovenije 7%), istočne Europe 13% (prehrana 7 %, farmaceutika 38%), dok je na tržištu zapadne Europe i prekooceanskih zemalja ostvaren 14-postotni rast. Pad u iznosu od 3% zabilježen je na tržištima centralne Europe.

Prodaja proizvoda iz segmenata prehrane i pića u prvoj polovici ove godine porasla je za 6%,  dok je farmaceutika ostvarila rast prodaje za 1 %. Gledano po grupama proizvoda, najznačajniji porast prodaje ostvario je program voća i povrća (11%). Zatim slijede meso i mesni proizvodi (8%), dječja hrana, slastice i snack (7%). Osjetniji pad zabilježen je u kategoriji riže i leguminoza, i to 9%, dok je prodaja pića za 4% manja nego prošle godine u istom razdoblju. Prodaja trgovačke robe rasla je u prvom polugodištu za 14%.

Osim navedenih rezultata, iz Podravkinog poslovanja u prvom polugodištu vrijedi izdvojiti izdavanje prve korporativne kunske obveznice u iznosu od 375 milijuna kuna te prodaju 100-postotnog udjela u Koprivničkoj tiskarnici društvu Grafičar d.d. iz Ludbrega. Podravkina je dionica nagrađena "Zlatnom dionicom" za najbolju industrijsku dionicu u 2005. godini.

Organskom rastu od 3% dijelom je pridonijelo i lansiranje novih proizvoda, od kojih su se u drugom kvartalu na tržištu pojavili: Vegeta - univerzalni tekući dodatak jelima, paleta proizvoda od sjeckane rajčice, Schwarzwald desert, dok su u segmentu farmaceutike lansirani Zorac, Zan, Neofen Forte i Fit Lax.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije