Dokić: Studiju izvedivosti koridora V.c treba financirati BiH
Tekst se nastavlja ispod oglasa
MINISTAR prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine Branko Dokić po prvi puta se otvoreno založio za raspisivanje javnog natječaja kojim bi se odredilo tko će izraditi studiju izvedivosti gradnje dijela koridora V.c što će prolaziti kroz tu državu.
U intervjuu kojega je u subotu objavilo sarajevsko "Oslobođenje" Dokić je naznačio kako se raspoloženje u tijelima vlasti BiH mijenja te da je privatna tvrtka "Bosmal" daleko od toga da bude konačni koncesionar koridora V.c.
"Zbog raspoloženja javnosti i aktualnih političkih komentara mislim da bi bilo korisnije da BiH, a ne Bosmal plati izradu studije izvedivosti", kazao je Dokić sarajevskom listu.
On je pojasnio kako će se osobno na Vijeću ministara BiH založiti za raspisivanje tendera za izradu studije izvedivosti.
Svjetska banka ranije je vlastima BiH nudila beskamatni kredit za financiranje izrade ove studije koja bi mogla stajati između sedam i devet milijuna eura no ta je ponuda na Vijeću ministara tada glatko odbijena.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ponuda Svjetske banke bila je obrazložena potrebom da se izbjegne sukob interesa koji bi bio neizbježan ukoliko bi izradu studije plaćao "Bosmal" koji je izravno zainteresiran za gradnju ceste.
Dokić i dalje vjeruje kako studija izvedivosti ne bi mogla predstavljati prijevaru čak i kada bi je financirao "Bosmal" no drži kako je bolje da to čini država jer je to jedini način da se izbjegnu različite spekulacije.
Ministar prometa i komunikacija BiH također upozorava kako brojne dosadašnje studije ukazuju da gradnja autoceste na koridoru V.c nije isplativa investicija a da je na "Bosmalu" konačna odluka hoće li se upuštati u natječaj za taj posao koji znači i veliki rizik.
Dokić je ponovio tvrdnju kako "Bosmal" do sada nije ispunio temeljni preduvjet kojega je postavilo Vijeće ministara BiH jer nije pribavljena bankovna garancija na 300 milijuna eura.
Pismo koje je došlo do Vijeća ministara sadrži samo iskazanu spremnost "Bank Islam Malaysia Berhard" (BIMB) za financiranje pripremnih projekata za gradnju autoceste i to se, po Dokićevim riječima, može smatrati tek korakom do pribavljanja bankovnih garancija.
Tijekom sastanka s predstavnicima BIMB i "Bosmala" održanom ranije ovog tjedna ispostavilo se kako malezijska banka traži dodatne informacije ne bi li se osigurala od neplaniranih rizika.
Reagirajući na Dokićevu izjavu datu u petak u Banja Luci, uprava "Bosmala" je u pisanom priopćenju ustvrdila kako je ova tvrtka ipak ispunila svoje obveze.
Oni tvrde kako pismo BIMB dokazuje da je ta banka pripravna osigurati 300 milijuna eura no prije nego se on počne trošiti "Bosmal" mora dobiti koncesiju za gradnju autoceste od vlasti BiH.
"Bosmal" sada postavlja uvjete i mijenja redoslijed poteza tražeći unaprijed koncesiju za posao vrijedan tri milijarde eura iako nema nikakvih dokaza da je u stanju zatvoriti tako veliku financijsku konstrukciju.
(Hina) rm nab
U intervjuu kojega je u subotu objavilo sarajevsko "Oslobođenje" Dokić je naznačio kako se raspoloženje u tijelima vlasti BiH mijenja te da je privatna tvrtka "Bosmal" daleko od toga da bude konačni koncesionar koridora V.c.
"Zbog raspoloženja javnosti i aktualnih političkih komentara mislim da bi bilo korisnije da BiH, a ne Bosmal plati izradu studije izvedivosti", kazao je Dokić sarajevskom listu.
On je pojasnio kako će se osobno na Vijeću ministara BiH založiti za raspisivanje tendera za izradu studije izvedivosti.
Svjetska banka ranije je vlastima BiH nudila beskamatni kredit za financiranje izrade ove studije koja bi mogla stajati između sedam i devet milijuna eura no ta je ponuda na Vijeću ministara tada glatko odbijena.
Ponuda Svjetske banke bila je obrazložena potrebom da se izbjegne sukob interesa koji bi bio neizbježan ukoliko bi izradu studije plaćao "Bosmal" koji je izravno zainteresiran za gradnju ceste.
Dokić i dalje vjeruje kako studija izvedivosti ne bi mogla predstavljati prijevaru čak i kada bi je financirao "Bosmal" no drži kako je bolje da to čini država jer je to jedini način da se izbjegnu različite spekulacije.
Ministar prometa i komunikacija BiH također upozorava kako brojne dosadašnje studije ukazuju da gradnja autoceste na koridoru V.c nije isplativa investicija a da je na "Bosmalu" konačna odluka hoće li se upuštati u natječaj za taj posao koji znači i veliki rizik.
Dokić je ponovio tvrdnju kako "Bosmal" do sada nije ispunio temeljni preduvjet kojega je postavilo Vijeće ministara BiH jer nije pribavljena bankovna garancija na 300 milijuna eura.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Pismo koje je došlo do Vijeća ministara sadrži samo iskazanu spremnost "Bank Islam Malaysia Berhard" (BIMB) za financiranje pripremnih projekata za gradnju autoceste i to se, po Dokićevim riječima, može smatrati tek korakom do pribavljanja bankovnih garancija.
Tijekom sastanka s predstavnicima BIMB i "Bosmala" održanom ranije ovog tjedna ispostavilo se kako malezijska banka traži dodatne informacije ne bi li se osigurala od neplaniranih rizika.
Reagirajući na Dokićevu izjavu datu u petak u Banja Luci, uprava "Bosmala" je u pisanom priopćenju ustvrdila kako je ova tvrtka ipak ispunila svoje obveze.
Oni tvrde kako pismo BIMB dokazuje da je ta banka pripravna osigurati 300 milijuna eura no prije nego se on počne trošiti "Bosmal" mora dobiti koncesiju za gradnju autoceste od vlasti BiH.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
"Bosmal" sada postavlja uvjete i mijenja redoslijed poteza tražeći unaprijed koncesiju za posao vrijedan tri milijarde eura iako nema nikakvih dokaza da je u stanju zatvoriti tako veliku financijsku konstrukciju.
(Hina) rm nab
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati