Europska komisija preporuča 0,5 promila
Tekst se nastavlja ispod oglasa
OPĆA je preporuka Europske komisije da dopuštena količina alkohola u krvi vozača bude do 0,5 promila, odnosno 0.2 promila za mlade i profesionalne vozače, izjavio je hrvatskim novinarima u ponedjeljak šef Odjela za cestovnu sigurnost u Europskoj komisiji Dimitrios Teolgoitis, koji sudjeluje na VI. međunarodnoj konferenciji o globalnoj sigurnosti u Portorožu.
"Zakonska odredba o 0,0 alkoholnih promila, kakvu imaju i neke članice Unije, vrlo je stroga", rekao je Teologitis.
"Kontrole i primjene zakona važnije su od samih ograničenja količine alkohola o krvi", naglasio je Teologitis. Dodao je da studije pokazuju da je problematično u vožnji imati više od 0,5 promila, ali i da se u prometu najviše teških nesreća događa u slučajevima kada vozači imaju više od 1,2 promila.
Inače, na konferenciji u Portorožu sudjeluje 11 zemalja EU, a glavna je tema sigurnost u prometu.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Teologitis je na otvaranju konferencije rekao da je Europska komisija 2001. godine donijela je tzv. Bijelu knjigu sigurnosti čiji je cilj smanjenje broja žrtava prometnih nesreća na polovicu u razdoblju deset godina. Ove godine napravljen je i akcijski plan sigurnosti u cestovnom prometu kojim je odgovornost za sigurnost na cestama prenesena na sve sudionike u prometu.
Slovenski ministar unutarnjih poslova Rado Bohinc rekao je da Slovenija u svom nacionalnom programu jačanja sigurnosti na cestama ima i postavljeni cilj smanjivanja broja umrlih u prometnim nesrećama koje izazovu alkoholizirani vozači na polovicu, te istaknuo da mladi vozači i alkohol još uvijek predstavljaju najveći problem u sigurnosti prometa. Međutim, slovenska vlada ne razmišlja o 0,0 promila jer bi to bilo "nerealno", rekao je Bohinc. "Osim toga, znanstvena istraživanja koja smo proveli pokazala su da ni smanjenje s dopuštenih 0,5 na 0,2 promila ne pridonijelo poboljšanju sigurnosti na cestama", dodao je slovenski ministar.
U utorak će sudionici konferencije govoriti o programima za vozače motornih vozila, preventivnim programima i promoviranju sigurnosti vožnje, a u srijedu će posjetiti novoizgrađeni vijadukt Črni kal blizu Kopra, te završiti konferenciju radom u sekcijama.
"Zakonska odredba o 0,0 alkoholnih promila, kakvu imaju i neke članice Unije, vrlo je stroga", rekao je Teologitis.
"Kontrole i primjene zakona važnije su od samih ograničenja količine alkohola o krvi", naglasio je Teologitis. Dodao je da studije pokazuju da je problematično u vožnji imati više od 0,5 promila, ali i da se u prometu najviše teških nesreća događa u slučajevima kada vozači imaju više od 1,2 promila.
Inače, na konferenciji u Portorožu sudjeluje 11 zemalja EU, a glavna je tema sigurnost u prometu.
Teologitis je na otvaranju konferencije rekao da je Europska komisija 2001. godine donijela je tzv. Bijelu knjigu sigurnosti čiji je cilj smanjenje broja žrtava prometnih nesreća na polovicu u razdoblju deset godina. Ove godine napravljen je i akcijski plan sigurnosti u cestovnom prometu kojim je odgovornost za sigurnost na cestama prenesena na sve sudionike u prometu.
Slovenski ministar unutarnjih poslova Rado Bohinc rekao je da Slovenija u svom nacionalnom programu jačanja sigurnosti na cestama ima i postavljeni cilj smanjivanja broja umrlih u prometnim nesrećama koje izazovu alkoholizirani vozači na polovicu, te istaknuo da mladi vozači i alkohol još uvijek predstavljaju najveći problem u sigurnosti prometa. Međutim, slovenska vlada ne razmišlja o 0,0 promila jer bi to bilo "nerealno", rekao je Bohinc. "Osim toga, znanstvena istraživanja koja smo proveli pokazala su da ni smanjenje s dopuštenih 0,5 na 0,2 promila ne pridonijelo poboljšanju sigurnosti na cestama", dodao je slovenski ministar.
U utorak će sudionici konferencije govoriti o programima za vozače motornih vozila, preventivnim programima i promoviranju sigurnosti vožnje, a u srijedu će posjetiti novoizgrađeni vijadukt Črni kal blizu Kopra, te završiti konferenciju radom u sekcijama.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati