GOLJP: Svaki pacijent ima pravo dobiti medicinski tretman u roku od jednog do dva mjeseca
Tekst se nastavlja ispod oglasa
POTAKNUT medijskim napisima o tisućama bolesnika koji mjesecima, pa i godinama, čekaju na specijalističke zdravstvene usluge, Građanski odbor za ljudska prava (GOLJP) upozorio je danas da svaki pacijent ima zakonsko pravo na potreban medicinski tretman odmah ili najkasnije u roku od jednog do dva mjeseca.
GOLJP u priopćenju ističe da osiguranici Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO) svoje pravo na specijalističku zdravstvenu zaštitu mogu ostvariti u razumnom roku temeljem Pravilnika o pravima, uvjetima i ostvarivanju prava iz osnovnog zdravstvenog osiguranja.
Po tom pravilniku, koji donosi HZZO, pacijent upućen specijalisti ima pravo ostvariti tretman unutar jednog mjeseca, no ako mu to liječnik ne može pružiti dužan je na uputnici navesti razlog za to i datum kad će to učiniti, a najkasnije u roku 60 dana.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ako specijalista ne ispoštuje rok od 60 dana, svaki osiguranik ima pravo javiti se s tom uputnicom u roku od 30 dana rukovoditelju područnog ureda HZZO-a, koji mu treba osigurati zdravstvenu zaštitu.
"Iako propisani legalni put nije jednostavan niti je njegov ishod uvijek izvjestan, on svakom osiguraniku HZZO-a koji je upućen specijalisti daje pravo da potreban medicinski tretman dobije odmah ili najkasnije u roku od jednog od dva mjeseca", naglašava GOLJP.
Udruga pritom obavještava javnost da je spremna pomoći svakom građaninu u ostvarivanju prava na pravovremenu i odgovarajuću zdravstvenu zaštitu i to četvrtkom od 10 do 14 sati, putem "Zdravog telefona" na broj 01/6171-653 i 01/6171-530.
GOLJP u priopćenju ističe da osiguranici Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO) svoje pravo na specijalističku zdravstvenu zaštitu mogu ostvariti u razumnom roku temeljem Pravilnika o pravima, uvjetima i ostvarivanju prava iz osnovnog zdravstvenog osiguranja.
Po tom pravilniku, koji donosi HZZO, pacijent upućen specijalisti ima pravo ostvariti tretman unutar jednog mjeseca, no ako mu to liječnik ne može pružiti dužan je na uputnici navesti razlog za to i datum kad će to učiniti, a najkasnije u roku 60 dana.
"Iako propisani legalni put nije jednostavan niti je njegov ishod uvijek izvjestan, on svakom osiguraniku HZZO-a koji je upućen specijalisti daje pravo da potreban medicinski tretman dobije odmah ili najkasnije u roku od jednog od dva mjeseca", naglašava GOLJP.
Udruga pritom obavještava javnost da je spremna pomoći svakom građaninu u ostvarivanju prava na pravovremenu i odgovarajuću zdravstvenu zaštitu i to četvrtkom od 10 do 14 sati, putem "Zdravog telefona" na broj 01/6171-653 i 01/6171-530.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati