HAK: Prosječna starost vozila na našim cestama je 13 godina, a skoro 40 posto ih je neispravno
Foto: Hina
HRVATSKI AUTOKLUB objavio je rezultate tradicionalne besplatne, edukativne, sigurnosno-preventivne akcije “Dani tehničke ispravnosti vozila 2014”. Akcija je od 24. do 29. studenog 2014. provedena na cijelom teritoriju Hrvatske, u organizaciji Hrvatskog autokluba, Centra za vozila Hrvatske i stanica za tehnički pregled vozila, a pod pokroviteljstvom Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa.
Namjera je bila pružanje savjeta vozačima glede uklanjanja eventualno utvrđenih nedostataka na vozilu. Ukupno je akciji pristupilo 13.835 vozila, ili 19,9 posto više nego 2013. Vidljivo je da je od ukupnog broja vozila koja su ove godine pristupila akciji, kod njih 5.283 ili 38,2 posto utvrđena tehnička neispravnost.
U Hrvatskom autoklubu komentiraju kako je ovo rezultat vrlo sličan rezultatu akcija održanih prošlih godina, te je i dalje zamjetno da stanje tehničke ispravnosti voznog parka u Hrvatskoj nije na osobito visokoj razini.
Kvarovi ugrožavaju sigurnost
U sklopu M1 kategorije vozila, odnosno kod osobnih vozila, dominantne skupine pogrešaka ili tehničke neispravnosti bile su one uređaja za kočenje, uređaja za osvjetljavanje, ovjesa i kotača, motora, uređaja za upravljanje i ispušnog sustava (EKO test). U HAK-u upozoravaju kako sve ove dominantne kategorije pogrešaka zabrinjavaju jer je riječ o sklopovima koji su ključni za sigurnost vozila, odnosno vozača, putnika, ali i ostalih sudionika u prometu koji bi mogli biti kolateralne žrtva manjkavog održavanja automobila.
U Hrvatskom autoklubu kažu kako su akciji pristupala i vozila proizvedena 2014., njih ukupno 33, dok je najstarije vozilo koje je sudjelovalo u akciji iz 1959. Kao i ranijih godina, najveći broj vozila s utvrđenom tehničkom neispravnošću u akciji bio je starosti 12 do 14 godina, tj. godina proizvodnje im je 2000.-2002.
Prosječna starost voznog parka naše zemlje za osobne se automobile povećava i iznosi više od 12 godina, a prosječna starost svih vozila je veća od 13 godina. Također, u Hrvatskoj raste uvoz upravo automobila tih godišta, te su rezultati ove akcije jasan signal vlasnicima da nije dovoljno samo posjedovati automobil, nego ga treba redovito održavati u servisima.
U Hrvatskom autoklubu ističu kako je ovo jasno i dovoljno upozorenje da na našim cestama ima mnogo automobila koja imaju problema s tehničkom ispravnošću.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati