54.224.5.186 US
 

HOO: Mediji korektno prate izbornu kampanju

Piše:
četvrtak, 20.11.2003. 15:20
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

ISTRAŽIVANJE koje je Hrvatski helsinški odbor za ljudska prava (HHO) proveo u prvih deset dana službene predizborne promidžbe pokazuje da se u hrvatskim medijima nastavio trend korektnog praćenja kampanje, kazao je danas predsjednik HHO-a Žarko Puhovski.

HHO je danas predstavio rezultate drugog dijela istraživanja "Mediji i izbori 2003" koje provodi uz potporu Misije OESS-a u Hrvatskoj. Prvi dio istraživanja koji je, kao i sada, obuhvatio dvije nacionalne televizijske postaje, Hrvatski i Obiteljski radio, te šest dnevnih novina, proveden je tri tjedana prije početka službene kampanje 6. studenoga.

U prvih deset dana službene kampanje HHO nije uočio veće prekršaje medija u praćenju političkih predstavljanja, no, kako ističu, dobru informiranost građana o izbornim kandidatima onemogućuje prevelik broj predstavljanja u javnim elektroničkim medijima.

Ta je predstavljanja, čija je zadaća olakšavanje odluke biračima, fizički nemoguće popratiti, kazao je Puhovski, okrivivši za to loše zakonske propise koji određuju pravila predizborne promidžbe.

Na televizijama je prikazano ukupno 798 izbornih priloga, od čega većina (551) na HTV-u. Izborne emisije na trećem programu HTV-a, gdje sve izborne liste imaju jednake termine nisu analizirane, a u istraživanje su ušle središnje informativne emisije HTV-a Dnevnik i Meridijan 16, te Meta i 24 sata Nove TV. Uz to, analizirane su i HTV-ove izborne "bonus emisije" prije i nakon Dnevnika, te reklame stranaka na obje televizije prikazane prije i poslije informativnih emisija.

Među tzv. dogovorenim prilozima sa stranačkih skupova prije i poslije Dnevnika najviše je skupova za praćenje prijavila koalicija SDP-a, IDS-a, Libre i LS-a (18), a potom koalicija HNS-a, PGS-a i SBHS-a (15). Najviše je plaćenih reklama imala koalicija HB-a i HIP-a (52 oglasa), dok je naviše vremena zakupio HDZ (1029 sekundi). Po broju zakupljenih oglasa i minutaži druga je koalicija SDP-a, IDS-a, Libre i LS-a, a slijedi HNS sa svojim koalicijskim partnerima.

Po broju uredničkih priloga u Dnevniku i Meridijanu 16 izjednačeni su SDP i HDZ s po pet priloga, dok u informativnim emisijama Nove TV prednjači SDP sa svojim partnerima (19 priloga), a slijedi HDZ s 12 priloga. Vladajuća koalicija prednjači i u prilozima o radu Vlade, kojih je od početka kampanje u programu HTV-a manje za 50, a na Novoj TV 25 posto.

Vladajući SDP s koalicijskim partnerima najzastupljeniji je u programu Hrvatskog i Obiteljskog radija, zatim su gotovo ravnomjerno zastupljeni HDZ, HSS, HSLS-DC i HNS sa svojim koalicijskim partnerima. U ove je rezultate uključeno i praćenje rada Vlade, te ministara koji, kako je istaknuto, u tim pojavljivanjima nisu koristili previše vremena za promicanje izbornih ciljeva svoje stranke. Redoslijed stranaka gotovo je isti i u praćenom vremena izravnog govora.

Kampanja je korektno popraćena i u dnevnim novinama, a analizirani su Vjesnik, Večernji list, Jutarnji list, Slobodna Dalmacija, Novi list i Glas Slavonije. Pažnju čitatelja mogle su izazvati samo parlamentarne stranke, među kojima se izdvajaju HDZ i SDP sa svojim partnerima. Iza njih su po zastupljenosti koalicija HNS-a, PGS-a i SBHS-a, a slijede HSLS-DC, HSS i HIP-HB.

Najviše plaćenih oglasa u dnevnim novinama, čak 45 posto pripada SDP-u i njegovim partnerima, a drugi je HDZ sa 32,8 posto. Slijede HSLS-DC, te HNS sa svojim partnerima.

Šef Misije OESS-a Peter Semneby kazao je da je zadovoljan kvalitetom i rezultatima provedenog istraživanja koji će, kako je rekao, uvelike koristiti toj organizaciji prilikom izrade završnog izvješća o parlamentarnim izborima.

(Hina) am so

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije