54.80.189.255 US
 

HRT: Kraćenje "Latinice" nije medijski terorizam, nego sprečavanje sramote

Piše:
utorak, 15.2.2005. 17:16
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

HRVATSKA RADIOTELEVIZIJA u službenom je priopćenju povodom kraćenja priloga u jučer emitiranoj emisiji "Latinica" ustvrdila kako se "ne radi o cenzuri, medijskom terorizmu i sramoti za Hrvatsku", nego o "brizi za ugled HRT-a i novinarsku struku", te "sprečavanju sramote".

Priopćenje HRT-a, u kojem se ne navodi tko je na kraju skratio sporni prilog, prenosimo u cijelosti:

Nakon gledanja navedenog priloga, programsko vodstvo i vodstvo HRT-a utvrdili su da su u njemu izrečene neosnovane optužbe, odnosno optužbe koje nisu potkrijepljene dokumentima. Štoviše, u  primjeru u kojem se tvrdi kako je Ivo Sanader od strane Miroslava Kutle svojedobno "doniran" s 800 tisuća tadašnjih maraka (a temelj za takvu tvrdnju je tekst objavljen u jednom hrvatskom tjedniku te izjava novinara), autor priloga nije objavio podatak da je prijava odbačena i u 2001. i u 2002. godini (dakle u vrijeme kad Ivo Sanader nije bio na vlasti). U drugom prilogu također nepotkrijepljenom dokumentima, na neprimjeren i neprofesionalan način – temeljem  izjava dvojice sugovornika  – blati se i optužuje osoba o kojoj prilog govori. Ni u jednoj od dvije priče nije poštivano još jedno od osnovnih pravila struke - da se čuje i druga strana, a autor u prilogu nije konstatirao kako je Ivo Sanader odbio komentirati "optužbe".

Glavni urednik Informativnog programa u ponedjeljak ujutro razgovarao je telefonski s urednikom projekta Denisom Latinom i obavijestio ga o stavu programskog vodstva, zahtijevajući da se prilog prilagodi profesionalnim standardima, na što je on rekao kako nema ništa protiv, ali da to prepušta autoru priloga. U osobnom razgovoru s autorom Sašom Kosanovićem glavni urednik ponovio je stav, no autor nije bio raspoložen za osobnu intervenciju u prilogu. U poslijepodnevnim satima glavni urednik bezuspješno pokušava doći do Denisa Latina, ostavlja mu poruke na mobitelu bez rezultata pa naziva urednicu emisije "Latinica" Vesnu Kolmanić. Obavještava je o potrebi kraćenja priloga zbog neargumentiranih optužbi i nedostatka komentara "druge strane", ona se ne protivi intervenciji, ali nije u prilici da se vrati na HTV i sama to učini.

Imajući u vidu da je protiv HRT-a, temeljem priloga objavljenih u "Latinici",  samo u ovom trenutku u tijeku čak 13 (trinaest) sudskih postupaka s ukupnim zahtjevom za naknadu štete u visini od 3.302.000,00 (tri milijuna i 302 tisuće) kuna uz pripadajuće kamate i troškove, poslovno i programsko vodstvo HTV-a odlučuju da se prilog o dr Ivi Sanaderu prilagodi pravilima struke i nakon toga objavi.

Podsjećamo da se sudske tužbe zbog priloga u "Latinici" temelje na ovim argumentima: nedovoljno provjerene informacije, težnje za senzacionalizmom, nepoznavanje i slobodno tumačenje Zakona o medijima, prenošenje neadekvatnih informacija iz tiska. Upravo su ti elementi zastupljeni u rečenom prilogu, ali i u drugim prilozima koji se nisu mogli popraviti kraćenjem. Taj prilog na kraju, kao dio emisije,  potpisuje i za kojega prema Zakonu u cijelosti odgovara glavni urednik Informativnog programa HTV-a.

Dakle, nikakva cenzura, nego uobičajeni urednički posao kakav se odvija u svakoj redakciji. Nikakav medijski terorizam, bar ne poslovnog i programskog vodstva, nego briga za ugled HRT-a i novinarsku struku, za vjerodostojnost i ozbiljnost, i nikakva sramota za Hrvatsku već sprečavanje sramote.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije