54.81.0.22 US
 

Hrvatska nema ustanove koja bi pratila udžbenike

Piše:
ponedjeljak, 28.2.2005. 17:03
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

U HRVATSKOJ nema niti jedne ustanove, instituta koji bi pratio udžbenike, a novi se udžbenici rade na osnovu starog nastavnog plana i programa, rečeno je danas na okruglom stolu Hrvatskog pedagoškoknjiževnog zbora (HPKZ) i Sekcije pedagoga zagrebačkih osnovnih škola.

Na raspravi su sudjelovali nakladnici, autori udžbenika, pedagozi, učitelji, a sekcija će izraditi zaključke i kao preporuku za poboljšanje kvalitete udžbenika uputiti ih Ministarstvu, rekao je predsjednik HPKZ-a Hrvoje Vrgoč.

Udžbenik bi se kad uđe u školu trebao pratiti, prvu godinu ekeperimentalno, a onda nakon treće godine vidjeti zaslužuje li da ostane u školi. Udžbenike bi trebao vrednovati i Zavod za školstvo i Ministarstvo, ali bi trebao postojati i Institut za praćenje i vrednovanje udžbenika, kao što to imaju i druge zemlje, rekao je Vrgoč. Autor udžbenika trebao bi u razredu održati ogledni sat i ne bi mogao biti bilo tko već mora imati stručno znanje i poznavati metodiku, čulo se na okruglom stolu.

Rečeno je i da su programi loši i zastarjeli i da ih moramo mijenjati.

Načelnik Odjela za izdavaštvo Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Ivan Žigić najavio je da će za nekoliko dana biti izrađena stručna podloga na temelju koje će se izraditi novi zakon o udžbenicima te da će se promjene pokušati uvesti već od nove školske godine.

Najavio je da će se smanjiti njihov broj po nastavnom predmetu i pokušati ograničiti vrijeme trajanja udžbenika. Razmišlja se o dva, tri udžbenika koja će trajati četiri godine, a uz njih bi bio i jedan alternativni, rekao je Žigić.

Vrgoč je naveo da je Ministarstvo ovih dana odobrilo oko 350 udžbenika i da odabir mora biti isključivo stvar učitelja.

Pedagoginja savjetnica Sonja Jirasek predstavila je rezultate ankete provedene tijekom lipnja 2004. na uzorku od 257 učitelja iz 11 zagrebačkih škola. Ti su rezultati pokazali da više od polovice anketiranih učitelja udžbenike odabire prema osobnom iskustvu i izboru, a njih 32 posto prema dogovoru na sastanku stručnog aktiva u školi.

Prezentacije izdavačkih kuća, kod 65,7 posto učitelja, utječu na izbor udžbenika ali više na doživljajnoj razini, a manje na ozbiljnoj procjeni njihove kvalitete. Učitelji su u anketi odgovorili da su sudjelovali na 35 vrsti radionica, pa zato i ne čudi podatak da je 12 posto izjavilo da se ne sjeća kako se radionica zove i pomiješali stručno usavršavanje s onim promidžbenog karaktera, rekla je Jirasek.



Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije