Hrvatsko tržište mobilne telefonije u skupini najslabije razvijenih u regiji
TIJEKOM 2004. godine zabilježen je nastavak trenda rasta potražnje za uslugama mobilne telefonije u zemljama srednje i istočne Europe (Bugarska, Češka, Estonija, Hrvatska, Mađarska, Latvija, Litva, Poljska, Rumunjska, Slovačka te Slovenija).
Prema rezultatima objavljenim u najnovijoj IDC-ovoj studiji "Central and Eastern Europe Mobile Communications Services Forecast, 2005-2009", ukupan broj korisnika mobilnih telefona u ovoj regiji dosegao je 72.5 milijuna na kraju 2004., povećavši se za 24.8% u odnosu na kraj prethodne godine.
U isto je vrijeme mobilna penetracija porasla za 13 postotnih poena, čime je broj korisnika premašio dvije trećine ukupnog broja stanovnika ove regije. IDC predviđa da će do kraja 2009. godine stopa penetracije u srednjoj i istočnoj Europi biti veća od 94%.
Kao rezultat povećanja korisničke populacije, promet u mobilnim mrežama regije u budućnosti bi također trebao bilježiti pozitivne stope rasta.
Ipak, kako novi korisnici pripadaju dijelu regionalne populacije s niskom kupovnom moći (jer oni bogatiji već otprije posjeduju mobitele), očekuje se da će prosječna potrošnja po korisniku lagano opadati.
IDC očekuje da će posljedica toga biti pad udjela govornih usluga u ukupnoj potrošnji sa 64% koliko je zabilježeno 2004., na 51% u 2009. godini.
"Tržišta mobilne komunikacije zemalja srednje i istočne Europe prolaze kroz izrazito turbulentno razdoblje. Rivalitet među sudionicima na strani ponude eskalira, broj pretplatnika postupno se izjednačava s brojem stanovnika svake od država, dok se stope rasta prihoda operatera smanjuju iz kvartala u kvartal. Kako bi izvukli najveću moguću korist iz tržišta na kojima su prisutni, mobilni operateri moraju ubrzano pristupiti reevaluaciji postojećih strategija, te prilagodbi istih novim tržišnim uvjetima- mišljenja je Krešimir Alić, analitičar IDC-a.
Inače, na kraju 2004. godine najveći broj korisnika usluga mobilne telefonije bilježila je najveća država ove regije Poljska (22.63 milijuna), dok je najmanji broj korisnika imala najslabije naseljena Estonija (1.29 milijuna).
S penetracijom od 64%, hrvatsko je tržište pripadalo skupini najslabije razvijenih u srednjoj i istočnoj Europi. Lošiji plasman od Hrvatske zabilježile su jedino Poljska (59%) i Rumuljska (46%), a tek nešto bolji Bugarska (65%) i Latvija (67%).
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati