HRZ napuštaju najbolji piloti

HRZ napuštaju najbolji piloti

VOJNI piloti nezadovoljni svojim statusom odlaze iz redova Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, a među ostalim, nezadovoljni su trošenjem novca za aeromiting najavljen 5. kolovoza u Kninu, kojim će se obilježiti deseta obljetnica "Oluje". Nakon što je prošli tjedan iz redova HRZ-a otišlo troje mladih elitnih pilota, očekuje se da će do kraja godine HRZ napustiti još petnaestak pilota.

Prema podacima kojima raspolaže Index, u nezapamćenoj proslavi u Kninu sudjelovat će apsolutno sve letjelice koje posjeduje HRZ. To se odnosi na šest Bellova 206, četrnaest PC-9M, dvanaest MIG-ova 21, četiri CL 415, jednog Airtractora, pet Mi-8 i dva An-32. Letjelice koje nisu u voznom stanju ubrzano se "krpaju", a od 20. 7 bit će stacionirane u Zadru gdje će se dva tjedna pripremati za prelete u Kninu.

U to će vrijeme cjelokupna flota HRZ-a trošiti gorivo, resurse i dnevnice za kninsku manifestaciju, a za to vrijeme na Plesu, Puli, Lučkom i Divuljama neće biti niti jedne letjelice. Upitno je što će se dogoditi ukoliko bude potrebna medicinska pomoć ili gašenje požara. Također, zračni prostor teritorija Republike Hrvatske dva će tjedna biti nezaštićen.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zbog nezadovoljstva pilota mnogi napuštaju službu, a prošli tjedan su iz HRZ-a otišla tri elitna mlada pilota. Večernji list doznaje da mnogi piloti više od godine dana čekaju papire za odlazak iz HRZ-a. Svi su oni nezadovoljni uvjetima i plaćom. Prosjećna plaća u vojnom zrakoplovstvu kreće se oko 8000 kuna, a nezadovoljni su i činjenicom da se njihovih dvadesetak sati leta godišnje ne može usporediti s američkim ili izraelskim pilotima koji lete i do 200 sati u godini dana. Pilotima su plaće smanjene, a prekovremeni sati i dežuranje im ne ulaze u plaću, zbog čega su 2003. prosvjedovali.

Prema nekim nagađanjima, do kraja listopada ove godine zahtjeve za raskid predat će još petnaest pilota MIG-a i Pilatusa. To bi značilo da će HRZ napustiti mladi naraštaj školovanih pilota koji će najvjerojatnije svoju sreću tražiti u civilnim aviokompanijama za čije doškolovanje nerijetko sami izdvajaju i do dvadesetak tisuća eura.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara