54.162.121.80 US
 

I u Hrvatskoj problemi sa zrakoplovima: Puknuta guma i dim u kabini ugrožavaju putnike

Piše:
utorak, 26.8.2008. 18:14
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

BOEING 737 koji je danas poslijepodne poletio iz Pule za londonski aerodrom Gatwick morao se zbog kvara vratiti u pulsku Zračnu luku netom nakon polijetanja.

Zrakoplov sa 190 putnika i sedam članova posade iz Pule je poletio u 14:10 sati, ali posada je ubrzo uočila dim u kabini pa je pilot odlučio da ne želi riskirati i vratio se natrag u Zračnu luku iz koje je krenuo. Zrakoplov je sletio u Pulu u 14:18 sati, samo osam minuta nakon polijetanja.

Mehaničari su pregledali avion i ubrzo utvrdili kako je dim izbio u prostoriji za pripremu hrane. No, Regional Express piše kako su očevici izjavili da je avion dimio i prilikom slijetanja, ali ne iz kabine za pripravljanje hrane već iz sistema za kočenje. Iako je Ministarstvo mora, prometa i infrastruktura najavilo kako će putnici nastaviti let istim zrakoplovom nakon otklanjanja kvara, tvrtka Thompson fly u Pulu je poslala novi zrakoplov koji će odvesti putnike na Gatwick.

Zrakoplovu Dubrovnik Airlinea u Madridu pukla guma

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Zrakoplovu Dubrovnik Airlinea 9A-CDC koji je letio iz Madrida za Dubrovnik prije polijetanja s madridskog aerodroma pukla je guma, ali posada je ipak odlučila nastaviti put.

Jučer u 19:05 sati pilot je od kontrole leta dobio obavijest da su na pisti pronađeni komadi gume i metalni predmeti, ali posada je zaključila da je bolje nastaviti put do Dubrovnika i potrošiti svo gorivo jer je slijetanje s težim zrakoplovom rizičnije. Zračna luka u Dubrovniku bila je spremna za moguće probleme prilikom slijetanja, ali avion se bez ikakvih problema prizemljio oko 22 sata. Tehničari su pregledom  zrakoplova otkrili kako se s jedne gume odvojio vanjski sloj i slomio se deflektor koji služi za raspršivanje snijega zimi. Na ostalim dijelovima aviona nije bilo štete. U zrakoplovu je bilo sedam članova posade i 108 putnika koji uopće nisu znali da je guma pukla. Posada je odlučila da ih neće obavijestiti o problemu jer rizika nije bilo, a željeli su izbjeći i paniku u avionu.

No, da puknuta guma može biti kobna pokazuje slučaj Concordea u kojem je u srpnju 2000. godine kraj Bourgeta u Francuskoj poginulo 113 ljudi. Istragom je, naime, utvrđeno kako je zrakoplov prilikom polijetanja prešao preko metalnog predmeta koji je otpao s drugog aviona. Guma je pri tom pukla, a njeni dijelovi udarili su u krila zbog čega je pritisak u rezervoaru porastao, a gorivo je počelo curiti. Avion se nakon toga srušio i eksplodirao.

J.C.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije