54.156.76.187 US
 

Idući tjedan natječaj za monetizaciju, sindikati najavljuju referendum: "Sve je podređeno profitu, ceste su lošije i nesigurnije"

Piše: Media servis
nedjelja, 29.9.2013. 17:18
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Foto: Index (Arhiva)

VLADA spašava proračun. Reforme su nužne - kažu, treba napuniti državnu blagajnu koja zbraja gubitke. Jedan od načina je prodaja imovine. Autoceste će u koncesiju već iduće godine, a natječaj za monetizaciju, točnije usklađivanje teksta natječaja s odredbama Zakona, počinje idući tjedan...
Što se gradilo, gradilo se. Još uvijek se otplaćuju stari dugovi, a stiglo je i novo zaduženje. Kredit od 74,5 milijuna eura za Hrvatske ceste, uz kamatu veću od šest posto- nije povoljno, ali nije bilo alternative jer dugovi se moraju vratiti, a projekti platiti, poručuje ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić koji vjeruje kako će i ta priča uskoro završiti.

"Mi smo preizgrađeni autocestama!", ponavlja Hajdaš Dončić.

Investicije koje su u planu još idu, kaže ministar. ipak, do kraja 2014. očekuje najavljenu monetizaciju autocesta - u trajanju od 30 do 50 godina, kojom planiraju uprihoditi više od tri milijarde eura.

"Ovaj HAC koji je ostao, on će završiti do 2014. godine sve projekte koje treba završiti. Čak ih toliko ne krivim. Imaju veći problem s građevinskim sektorom nego što imaju problem s financiranjem. Ali će se do 11. mjeseca završiti i Ploče - Ravča, u proljeće iduće godine doći ćemo i do Lekenika. S time je, više manje, uz most na Dravi investicijski ciklus hrvatskih autocesta završen i tu više nema javnih investicija", poručuje.

"Monetizacija je najbolje rješenje, alternative nema"

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Ministar je jasan: monetizacija je najbolje rješenje, alternative nema, osim povećanja javnog duga. No javnost je zabrinuta: prodaje se imovina bez pitanja, a u koncesiju se daje bez svih zadovoljenih preduvjeta, poručuje šef cestovnog sindikata Mijat Stanić. Nije napravljena izrada studije opravdanosti kao ni procjena vrijednosti koncesije.

"Sve se to ignorira i očito je cilj koncesije prvenstveno krpanje državnog proračuna. Ima puno manipulacija informacijama i ne želi se jasno narodu objasniti o čemu se radi i prvenstveno se ne želi pitati", kaže Stanić.

"Sve je podređeno profitu, ceste su lošije i nesigurnije"

Stanić ide i korak dalje i sam objašnjava: iskustva s dosadašnjim koncesionarima govore kako je sve podređeno profitu, standard održavanja je niži, ceste su lošije i nesigurnije, pa su tako došli i do zanimljive brojke.

"Kao posljedica kamioni voze po sporednim cestama, a i mnoga druga vozila, a onda se u pretjecanjima događaju prometne nesreće. Mi smo napravili neke grube procjene koje govore kako će, damo li autoceste u koncesiju, u narednih 50 godina stradati 1500 ljudi više, bit će više od osam tisuća invalida i više od 20 tisuća stradalih", kaže.

Sve se čini kako je pred nama duga politička jesen jer sindikalne akcije spremaju se već krajem listopada ili u studenom, za kad najavljuju referendum. Kako će glasiti referendumsko pitanje još moraju usuglasiti, no sigurno je- kaže Stanić kako imaju potporu brojnih udruga civilnog društva, pa očekuju oko 800 tisuća prikupljenih potpisa. U tome će uspjeti, siguran je Stanić koji poručuje: "nitko nema pravo, tko je dobio mandat, nama vezati ruke za narednih 50 godina".

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije