54.224.18.114 US
 

Index obavještava Mladena Bajića: Uskoro će nestati još jedno brdo!

KLJUČNI PODACI
  • Uskoro nestaje još jedno brdo kao ono kod odmorišta Ploče
  • U pitanju je izgradnja tunela Stupica koja započinje u petak
  • Izvođač je odabran pozivnim, a ne javnim natječajem, o bušenju tunela odlučio je ministar Kalmeta
Piše: D.M.
srijeda, 6.4.2011. 20:26
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Foto: Ivo Ravlić / Cropix

INDEX obavještava glavnog državnog odvjetnika Mladena Bajića da će uskoro nestati još jedno brdo, poput onog na odmorištu Ploče, koje je u zatvor ponovno odvelo članove Uprave HAC-a Juricu Prskala i Marija Lovrinčevića.

U petak, naime, počinju radovi na probijanju tunela Stupica. Buši se 200 metara žive stijene kako bi se zaobišla gromada od 400 tona koja se prije sedam mjeseci ispriječila na prometnici koja povezuje Makarsku s Vrgorcem. Na materijal koji će se izvaditi već računa Domagoj Maroević, šef Splitsko-dalmatinske Lučke uprave. Prije mjesec dana Indexu je otkrio kako država donira materijal za izgradnju lukobrana u Makarskoj.

Radovi počinju, a pregovarački postupak nije zaključen?!

Hrvatske ceste izabrale su izvođača pozivnim, a ne javnim natječajem. U pitanju je Viadukt, kao najpovoljniji od kontaktiranih ponuđača, no glasnogovornica HC-a Ivana Bekavac nije nam mogla otkriti koliko je to povoljno, odnosno, koliko će koštati radovi.

Umjesto toga, poslala nam je priopćenje staro tjedan dana, uz napomenu da radovi počinju u petak. Nejasno je, međutim, kako se potom u naknadno poslanom dopisu tvrdi da pregovarački postupak još uvijek nije završen.

"Prije zaključenja ugovora ne možemo dati podatke o vrijednosti projekta", napisala nam je glasnogovornica Bekavac.

U HC-u očito žele reći da radovi počinju prije sklapanja ugovora sa izvođačem radova. Tvrde da su zaobišli javnu nabavu sukladno zakonskim odredbama, jer im se žurilo. Kao i Kerumu sa vrtićima.

Treba tunel, kažu stručnjaci Radićevog IGH

Prema planu iz priopćenja starog tjedan dana u HC-u se nadaju da će tunel biti osposobljen za promet do početka srpnja, nakon čega bi se nastavilo s radovima, što nesumnjivo pruža dovoljno mogućnosti za nenadani porast troškova, da samu ideju probijanja tunela, umjesto uklanjanja gromade ne spominjemo.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Da je upravo tunel najsretnije rješenje odlučili su stručnjaci IGH. To je po ljudima Jure Radića najjeftinije i najsigurnije tehničko rješenje za sanaciju odrona i sigurno prometovanje tim dijelom državne ceste D512, koja inače uopće nema uporabnu dozvolu, a ni projektnu dokumentaciju, na što je upozorio Rade Bobanac, predsjednik SDP-a Vrgorac. Prisjetio se i kako je prije 30-ak godina slična gromada na Stupici uklonjena sa ceste kompresorima za - par dana!

Neka se buši, odlučio Kalmeta

Političku odluku o bušenju tunela donio je, pak, ministar Božidar Kalmeta, koji možda i sam nešto ima s brdom radi kojeg su u zatvoru Prskalo i Lovrinčević.

Sličnosti ima previše da bi se radilo o pukoj slučajnosti. Kao što se odmorište Ploče nije moralo bušiti u stijeni, tako ni Stupica ne treba tunel kojeg radi izvođač odabran pozivnim natječajem.

Naime, nakon što se gromada odronila u listopadu prošle godine, mjesecima nije napravljeno apsolutno ništa. Stanovnici Makarske i Vrgorca prepušteni su očaju, sve dok Kalmeta slavodobitno nije obznanio da će ipak graditi tunel! Dok se smislio, prošli su mjeseci pa je sad odjednom žurba i više nema vremena za javni natječaj.

Malo je reći da ovdje stvari ne štimaju pa Index stoga na vrijeme obavještava glavnog državnog odvjetnika da preispita postupanje ministra Kalmete i ostalih pajtaša iz HDZ-a uključenih u operaciju prigodnog naziva Stupica. Da ne bi poslije bilo: Nismo znali... 

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije