54.80.211.135 US
 

Institut za turizam: Turistička konkurencija na Mediteranu "gazi" Hrvatsku

Piše:
ponedjeljak, 5.10.2009. 12:25
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Tekst: I.Ć.,M.M.
Foto: Davor Pongračić (Cropix)

TRŽIŠNI udjel hrvatskog turizma u međunarodnoj- mediteranskoj konkurenciji pada, posebno u ostvarenim noćenjima u hotelima i sličnim smještajnim kapacitetima i to unatoč rastu turističke potrošnje u Hrvatskoj od 1997. do 2007., pa i relativno dobrim rezultatima u ovogodišnjoj sezoni. Naime, riječ je o analizi Instituta za turizam pod nazivom "Konkurentnost turističke destinacije" koja je predstavljena na Znanstveno stručnom skupu povodom obilježavanja 50-te obljetnice djelovanja Instituta za turizam u zagrebačkom Novinarskom domu.

Temeljeno na podacima Eurostata

Još jedna turistička analiza u najmanju ruku ukazala je na stare boljke, a to je da Hrvatska od svog osamostaljenja još uvijek nema jasno određenu turističku strategiju razvoja, a povećanje kapaciteta i turističkih sadržaja već gotovo dva desetljeća uglavnom se svodi na obnovu ratom razrušenih objekata.  

Na skupu je naglašeno kako se analiza temeljila na na podacima Eurostata po kojima je u Hrvatskoj tek za sedam posto povećan kapacitet u hotelima i sličnim kapacitetima dok je u ostalim zemljama Mediterana taj broj kudikamo veći i to u prosjeku za 19 posto.

Prema analizi Hrvatska kaska za konkurencijom za što se tereti niska iskorištenost kapaciteta i prihoda po smještajnoj jedinici i općenito niska efikasnost kapitala.

Povećana potrošnja

"Treba dobro promislit pri kreiranju buduće strategije hrvatskog turizma kao i o mogućim uzrocima tih problema koja se odlikuju u neadekvatnosti upravljačkih i operativnih znanja i vještina te stupnju diferenciranosti turističkih proizvoda", naglasio je član istraživačkog tima Instituta Neven Ivandić.

Analiza je otkrila i pozitivne stvari poput one da se prosječna dnevna turistička potrošnja u Hrvatskoj povećavala od 1997. godine, a 2007 godine iznosile je 55.48 eura, no u zaključcima analiza predloženo je niz mjera za povećanje obima potrošnje u smislu jačanja brenda destinacije.

Manje kruzera

Dodajmo ovoj vijesti i onu koja kaže kako je broj kružnih putovanja stranih brodova tzv. kruzera bilo puno manje nego prošle godine. Naime, tako pokazuju posljednji podacima Državnog zavoda za statistiku koji pokazuju da Hrvatska više nije toliko zanimljiva kruzerima.

U prvih osam mjeseci u kruzeri su boravili u Hrvatskoj 174 dana što je za 67 dana manje nego u istom razdoblju lani. Isto tako bilo je oko 18 tisuća manje gostiju na kruzerima.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije