54.205.36.165 US
 

Izložba "Constable to Delacroix" otvara se u Londonu

Piše:
srijeda, 5.2.2003. 03:29
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Djela nekih od najvećih europskih slikara 19. stoljeća okupljena su na izložbi ´Constable to Delacroix´, koja se u srijedu otvara u londonskom muzeju Tate Britain, javlja BBC.

Izložba proučava jedinstvenu umjetničku razmjenu između Francuske i Britanije tijekom romantizma, a prvi je takav pokušaj uopće.

Britanci i Francuzi poznati su po svojim teškim međusobnim odnosima pa je organizacija izložbe ´Constable to Delacroix´ ugodna iznimka od pravila. Izložba okuplja zadivljujući spektar od više od 100 slika koje predstavljaju snažnu kulturnu razmjenu koja se u 19. stoljeću odvijala između dvije zemlje.

Britanci su dijelili ateljee s francuskim kolegama i surađivali s pariškim tiskarama, a posjet Londonu postao je ritualno putovanje za progresivne francuske slikare.

Theodore Gericault rekao je Horaceu Vernetu 1821. godine: ´Jedino što nedostaje tvojem talentu jest da se osnaži u engleskoj školi... boja i efekti razumiju se i osjećaju samo ovdje´.

Djela Johna Constablea, Theodorea Gericaulta i Richarda Parkesa Boningtona, izložena u muzeju Tate Britain, svjedoče o tom jedinstvenom odnosu. Dijalog između dva naroda može se najbolje osjetiti u pejzažima, književnim temama i portretima, koji su savršeno predstavljeni na izložbi.

Osovina izložbe je djelo Eugenea Delacroixa, ´Splav s Meduze´, jedna od najupečatljivijih i najkontroverznijih slika u povijesti umjetnosti, koja predstavlja tragičnu scenu iz francuske povijesti, brodolom francuskog broda Meduza uz zapadnu obalu Afrike 1816. godine. Oko 150 osoba je preživjelo brodolom na splavi, no samo ih je 15 bilo spašeno nakon tjedana pobuna, smrti, kanibalizma i užasa.

Delacroixova brutalna slika možda je ključno djelo romantizma, koje na jednom platnu spaja dvije krajnosti ljudskih osjećaja - od oca koji oplakuje mrtvog sina do grupe koja histerično maše na drugom kraju splavi.

Slika na izložbi u muzeju Tate Modern je kopija, ali zato ništa manje upečatljiva. Muzej je smjestio djelo u vlastiti prostor kako bi dočarao ugođaj malog privatnog salona. Prostorija je zatamnjena, s crnim zidovima, tako da je jedina točka koja privlači oko sama slika. Ideja je jednostavna, a rezultat oduzima dah.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije