Još se ne zna kako je i zašto pao vojni helikopter u Vukovaru
IAKO je tjednik Nacional objavio da je vojni helikopter Mi-8MTV-1 koji se 9. srpnja srušio u Vukovaru, pao zbog izolacijske spužve koja je uzrokovala kvar helikoptera, ministar obrane Branko Vukelić rekao je kako još uvijek nema nikakvih rezultata istrage o uzrocima pada.
Podsjetimo, u nesreći je živote izgubilo troje dočasnika Hrvatske vojske; desetnica Ljubica Perišić, skupnik Vjekoslav Ljubo i stožerni narednik i letač-mehaničar Juraj Ruškač. Teže i lakše je bilo ozlijeđeno osam osoba među kojima i generali Slavko Barić i "umirovljenik" Damir Krstičević.
Prema saznanjima Nacionala, helikopter oznake H-253 pao je zbog toga što je izolacijska spužva otpala s gornje strane "krova" helikoptera te je završila u repnom konusu letjelice u kojem se nalazi komandna poluga koja pilotu služi za upravljanje repnim rotorom. Isti izvor navodi da će u konačnom izvješću, koje će se pojaviti u lipnju ove godine, pisati kako je odpadanje izolacijske
pjene, koja se u VIP letjelice ugrađuje sa ciljem smanjenja buke od motora, uzrokovalo kvar poluge kojom se iz pilotske kabine prenose komande prema repnom rotoru.
Pritisak na predsjednika povjerenstva
Ministar Vukelić pak tvrdi da rezultata istrage još nema, a od istražnog povjerenstva ih očekuje tek sredinom godine.
Nacional pak piše da se izolacijska spužva u letjelici H-253 u trenutku nesreće uopće nije nalazila jer su ju tehničari Zrakoplovno-tehničkog zavoda već ranije uklonili i to zbog pritužbi pilota Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Oni su naime zaključili kako je naknadna ugradnja spužve oslabila upravljačke karakteristike helikoptera zbog čega je zatražena njihova demontaža.
To je kasnije i učinjeno, pa Nacional zaključuje da je povjerenstvo koje istražuje nesreću pogrešno zaključilo što je uzrokovalo pad letjelice i to djelomično zahvaljujući pregledu druge slične vojne VIP letjelice registracije H-254 (na slici).
Nacional tvrdi da je povjerenstvo zaključilo da ako se izolacijska spužva nalazila u helikopteru oznake H-254, onda se morala nalaziti i u letjelici oznake H-253, što prema pisanju Nacionala, uopće nije točno. Nakon ovog otkrića povjerenstvo će u mjesec dana naći nešto drugo ili će reći da je za nesreću kriva viša sila, piše tjednik.
Vukelić se pak požalio da mu se predsjednik istražnog povjerenstva potužio da ga se požuruje da zaključi istragu, dok bi se, kaže Vukelić, povjerenstvu ipak trebalo dozvoliti da na miru odradi svoj posao i točno utvrdi što je uzrokovalo pad helikoptera u Vukovaru.
I.K.
Foto: Index arhiva
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati